همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان این که هم اکنون در پایتخت 450 کیلومتر فیبرنوری ایجاد شده است گفت:

ایجاد 110 کیلومتر فیبر نوری جدید در دستور کار سال جاری قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال شبکه فیبر نوری تهران به بیش از 550 کیلومتر برسد. 

مهندس حجت الله بهروز در گفت‌وگو با روابط عمومی شهرداری تهران با بیان این مطلب گفت: تا پایان سال 30 کیلومتر فیبر نوری در محدوده طرح ترافیک و 80 کیلومتر فیبر نوری در نقاط مختلف شهر برای نصب و راه اندازی دوربین‌های جدید نظارت تصویری ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر این که هرچه شبکه فیبر نوری گسترده‌تر و کامل‌تر باشد امکان به کارگیری سیستم‌های هوشمند در کنترل ترافیک بیشتر وجود دارد افزود: نصب چراغ‌های راهنمایی هوشمند، ایجاد تقاطع‌های هوشمند، نصب دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلفات، مدیریت و کنترل ناوگان حمل ونقل عمومی و ترافیک همه و همه وابسته به ایجاد شبکه فیبر نوری است.[خیابان​های امن​تر با "پوش باتن عابر"]

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: شهر تهران به بیش از هزار و 200 کیلومتر فیبر نوری نیاز دارد که به مرور و طی سال های آتی این شبکه تکمیل خواهد شد.

وی افزود: فیبر نوری تاکنون زیر زمین ایجاد می شده اما امسال روش جدیدی را به کارگرفته‌ایم که فیبر نوری به صورت هوایی ایجاد شود.

مهندس بهروز گفت: هم اکنون حدفاصل میدان امام حسین تا ترمینال جنوب به دلیل وجود خطوط اتوبوس‌های برقی فیبر نوری به صورت هوایی و از بالای دکل های برق در حال عبور است که طول این مسیر 14 کیلومتر بوده و یک تجربه جدید در زمینه ایجاد شبکه فیبر نوری محسوب می‌شود و تا پایان ماه آینده شاهد اتمام شبکع فیبر نوری در این مسیر خواهیم شود.

وی خاطر نشان کرد: جزئیات و مکان های ایجاد فیبر نوری تا 800 کیلومتر کاملا مشخص و کارشناسی شده است اما تا مرز بیش از هزار و 200 کیلومتر باید بررسی های لازم صورت‌گیرد تا مکان‌های در اولویت با توجه به رشد و توسعه شهر طی سال های آتی مشخص شود.

کد خبر 87182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز