دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

همانگونه که پیش‌بینی می‌شد عملکرد وزیر فعلی موجب شد تا هیچ‌یک از نمایندگان مجلس با نامزد جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دهم مخالفت نکنند

رضا تقی‌پور اما در برنامه‌های خود هیچ عدد و رقم مشخصی برای توسعه این بخش ارائه نکرد و تنها به ارائه برخی وعده‌ها و اهداف کلی اکتفا کرد.

وی وعده داد که توسعه دانش‌بنیان آرزوی دیرینه کشور برای خروج از اقتصاد تک محصولی را محقق می‌کند و گفت: اقتصاد در ایران باید به‌تدریج از اقتصاد متکی به درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز خارج شده و به اقتصاد دانش و خدمات فنی متکی شود.

تقی‌پور ساماندهی تعامل‌های مالی و کاهش هزینه‌ها، افزایش دانش‌محوری، افزایش بهره‌گیری از رسانه‌ها، جذب عناصر غیرمالی با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات را از دیگر اهداف خود بیان کرد.

وی توسعه شبکه ارتباطی روستایی با تاکید بر تولید نرم‌افزاری و اطلاعات کاربردی جهت جلوگیری از مهاجرت روستاییان از شهر و ترغیب آنها به مهاجرت معکوس را از دیگر برنامه‌های اجرایی خود عنوان کرد.

تقی‌پور با اشاره به ایجاد فرصت‌ها توسط فناوری اطلاعات گفت: کشورهایی مثل چین و هند باتوجه به این حوزه توانستند اقتصاد جدیدی بر مبنای ارتباطات و فناوری اطلاعات شکل دهند و ایران نیز با توجه به منابع غنی نیروهای انسانی و شأن ملی نیز می‌تواند از این فرصت‌ها بهره گیرد و در ارائه خدمات بهتر به‌خصوص در مناطق روستایی گام بردارد.

سخنان نامشخص درمورد اپراتور سوم

وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سؤال یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت اپراتور سوم، تاریخچه‌ای از عملکرد وزیر قبلی ارائه کرد و روند کاری مزایده اپراتور سوم را اینگونه تشریح کرد: مزایده اپراتور سوم تلفن همراه اردیبهشت ماه برگزار شد و نفرات اول تا سوم مشخص شدند،

اما مشکلاتی برای برنده اول این مزایده ایجاد شد که برخی مشکلات سیاسی هم باعث شد که برنده مزایده دیگر خواهان ادامه کار با ما نباشد، بنابراین تصمیم گرفته شده که بالاخره وضعیت و سرنوشت این اپراتور از طریق قانون یا تجدید مزایده پیگیری شود. همچنین باید تاکید کنم که استفاده از اپراتورهای تلفن همراه از برنامه‌های اصلی اینجانب است.

کد خبر 89215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز