بررسی قیمت مواد غذایی در هفته نخست ماه مبارک رمضان حاکی از کاهش قیمت مرغ، افزایش قیمت گوشت قرمز و تخم مرغ است.

با این روند بهای گوشت مرغ با 450‌تومان کاهش نسبت به هفته قبل 2350‌تومان در بازار عرضه شد. قیمت مرغ تازه در میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران نیز از 2‌هزار و 500‌تومان به 2‌هزار و 250‌تومان کاهش یافت.

حسین صفایی، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: قیمت مرغ تازه در میادین میوه و تره بار کاهش یافته اما قیمت گوشت تازه کاهش نیافته است.مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و فراورده‌های کشاورزی شهرداری تهران ادامه داد: روزانه حدود 100‌تا‌110‌تن مرغ تازه در میادین شهرداری تهران توزیع می‌شود.وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ منجمد 2‌هزار و 50‌تومان است، گفت: مشکلی در میزان تناژ این محصول در میادین میوه‌و‌تره‌بار شهرداری تهران نداریم.

از سوی دیگر‌تزریق مرغ تازه و منجمد به بازار باعث شد تا قیمت این ماده پروتئینی که تا مرز 3200‌تومان طی چند هفته اخیر رسیده بود به 2350‌تومان کاهش یابد.بر این اساس ، ران مرغ در بازار 2‌هزار و758 ‌تومان، مرغ منجمد 2050‌تومان و همچنین گوشت گوسفندی و گوساله 6500 الی 14000‌تومان و تخم‌مرغ هر شانه 2900‌تومان به فروش می‌رسد. در همین حال در میادین میوه و تره بار شهرداری مرغ تازه 2280‌تومان، مرغ منجمد 2050‌تومان، گوشت گوسفندی و گوساله 7350‌الی‌12700‌تومان و تخم مرغ هر کیلو 1330‌تومان عرضه می‌شود.

‌‌‌گزارش بانک مرکزی

این در حالی است که گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت برخی اقلام خوراکی در هفته نخست ماه رمضان، از افزایش قیمت گوشت قرمز، میوه‌جات، قندوشکر، سبزیجات و تخم‌مرغ حکایت دارد. براساس خلاصه نتایج گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران، قیمت تخم مرغ در هفته اول ماه رمضان نسبت به یک ماه قبل حدود ١١درصد، میوه‌جات 8درصد، گوشت قرمز و سبزیجات ٩درصد و قندوشکر حدود ‌١٩ درصد افزایش پیدا کرده است.

براساس این گزارش، تخم‌مرغ فقط در هفته اول ماه رمضان ‌4/11 درصد گران شده و از هر کیلو ‌١٤٠٠ تومان در هفته قبل از آن به ‌١٥٥٠ تومان افزایش قیمت پیدا کرده و قیمت میوه‌های تازه در هفته اول ماه رمضان به‌طور متوسط ‌1/2درصد افزایش پیدا کرده است. میوه‌های تازه نسبت به یک ماه پیش ‌6/7 درصد گران شده است. سبزیجات در هفته اول ماه رمضان به‌طور متوسط ‌9/6 درصد گران شده و قیمت سبزیجات نسبت به یک ماه پیش 3/9درصد رشد نشان می‌دهد. رشد قیمت در سبزیجات برگی نسبت به یک ماه قبل بیش از ‌٤٠ درصد بوده است.

در بازار مواد پروتئینی نیز قیمت هر کیلو گوشت قرمز با استخوان در هفته اول ماه رمضان نسبت به ماه قبل ‌١٢درصد و قیمت گوشت قرمز بی‌استخوان ‌٦ درصد بیشتر شده است. قیمت هر کیلو گوشت قرمز بی‌استخوان در سطح شهر تهران در هفته اول ماه رمضان به‌طور متوسط ١٣هزار و ‌١٠٠ تومان و گوشت با ‌استخوان ‌9 هزارو 80٠تومان بوده است.

این در حالی است که قیمت این دو قلم در ماه قبل به‌ترتیب هر کیلو ‌١١ هزار و ‌٧٠٠ تومان و ‌٩٣٠٠ تومان بود. میزان افزایش قیمت قند نسبت در هفته اول ماه رمضان نسبت به یک ماه قبل ‌٢٠/٦ درصد و افزایش قیمت شکر ‌١٦ درصد بوده است. متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته نخست ماه رمضان، بیانگر آن است که قیمت مواد لبنی، مرغ تازه، چای خارجی، روغن نباتی، حبوبات و برنج برخلاف سایر اقلام غذایی از ثبات نسبی برخوردار بوده است.

کد خبر 89353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز