دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۶:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فعالان محیط زیست این‌بار مبارزه خود را به اینترنت می‌برند و از پشتیبانی غول فن‌آوری، Dell و شرکت دارنده فروشگاه‌های زنجیره‌ای Starbucks برخوردار می‌شوند.

به گزارش رویترز، فعالان محیط زیست از شکل‌گیری یک شبکه اجتماعی اینترنتی به نام "تیم زمین" خبر دادند که شامل شرکت‌های تجاری، سازمان‌های غیر دولتی، دانش‌آموزان و دانش‌جویان و سیاستمداران می‌شود و برای مبارزه با از بین رفتن جنگل‌های بارانی استوایی تشکیل خواهد شد.

تیم زمین به طور رسمی در ماه نوامبر شروع به کار خواهد کرد ولی قصد دارند پیام خود را به گوش رهبران جهان برسانند که به زودی در نیویورک برای شرکت در نشست سازمان ملل شرکت می‌کنند.

پیتر سلیگمن، رئیس انجمن بین‌المللی محافظت از محیط زیست که از پایه‌گذاران این طرح است، می‌گوید: "هم‌اکنون رهبران جهان باید حرکتی انجام دهند. عدم تصمیم‌گیری درست نمایندگان ما در سازمان ملل به ضرر ماست به همین دلیل هم نیاز به یک بسیج اجتماعی داریم."

تیم زمین در فعالیت خود از پشتیبانی شرکت دارنده فروشگاه‌های زنجیره‌ای قهوه Starbucks برخوردار است. هووارد شولتز، مدیر عامل Starbucks‌ می‌گوید این فعالیت جنبه اقتصادی نیز دارد و شرکت‌ها برای موفقیت نیاز به ایجاد هماهنگی و تعادل بین درآمدزایی و وجدان اجتماعی دارند.

Starbucks برای رسیدن به اهداف تیم زمین قصد دارد ساختمان‌ها و فروشگاه‌های خود را تا سال 2010 به تمام استانداردهای محیط زیستی مجهز، و تمام ظروف و لیوان‌های قهوه را تا سال 2012 به شکل قابل بازیافت تولید کند.

اینترنت یکی از ابزار اصلی تیم است. این تیم برای عضو گیری و تبلیغ فعالیت‌های خود از جمله تغییرات اقلیمی و محافظت از آب، جنگل‌های استوایی و بهداشت اجتماعی از وب‌سایت‌های شبکه اجتماعی و وب‌سایت خود بهره می‌برند.

کد خبر 90839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز