اردبیل، ساناز لطیفی - خبر نگار همشهری: مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل گفت: سال آینده برپایی 30 نمایشگاه داخلی و خارجی در استان پیش‌بینی شده است.

مهدی خدمتی، از نمایشگاه کتاب به‌عنوان مهم‌ترین نمایشگاه سال آینده یاد کرد و گفت: این نمایشگاه از سوم تا هفتم مردادماه به‌صورت سراسری و با حضور ناشران و توزیع‌کنندگان آثار عرصه فرهنگی برپا خواهد شد.

به گفته خدمتی، هفتمین نمایشگاه ادوات و محصولات کشاورزی به‌عنوان نخستین نمایشگاه سال آینده از 26 تا 30 فروردین‌ماه برپا می‌شود و اردیبهشت‌ماه نیز 2 نمایشگاه صنعت بازرگانی و صنعت چوب دایر خواهد شد.

وی برپایی پنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت توریسم و گردشگری ایران، هفتمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و نمایشگاه لوازم خانگی در تیرماه را از جمله نمایشگاه‌های پیش‌بینی شده برای سال آینده ذکر کرد و گفت: در تیرماه نیز 2 نمایشگاه گل و گیاه و صنعت گردشگری برپا خواهد شد.

وی از مرداد‌ماه به‌عنوان پر‌تراکم‌ترین زمان برای برگزاری نمایشگاه در استان یاد کرد و افزود: در این ماه چهارمین نمایشگاه فرش دستباف ایران، نمایشگاه سراسری کتاب، نمایشگاه توانمندی تعاونی‌های استان و نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان برگزار خواهد شد.

خدمتی دومین نمایشگاه علوم قرآنی را یکی دیگر از نمایشگاه‌های پرمخاطب عنوان کرد و ادامه داد: در کنار این نمایشگاه که شهریور‌ماه برگزار می‌شود پنجمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و دومین نمایشگاه سوغات و هدایای اردبیل نیز برگزار می‌شود.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل برپایی نمایشگاه نیروی انتظامی، نمایشگاه برق، الکترونیک و کامپیوتر، نمایشگاه خودرو، نمایشگاه تخصصی مسکن و انبوه‌سازان، نمایشگاه لوازم آرایشی- بهداشتی و نیز سومین نمایشگاه بزرگ خانه مدرن،  دومین نمایشگاه کیف و کفش، پنجمین نمایشگاه کودک و نوجوان و ششمین نمایشگاه فروش بهاره در اسفندماه را از دیگر نمایشگاه‌های پاییزه سال آینده بر شمرد.

وی با اشاره به بر گزاری دومین نمایشگاه کیف و کفش، پنجمین نمایشگاه کودک و نوجوان و ششمین نمایشگاه فروش بهاره در اسفندماه سال آینده خاطر‌نشان کرد: در نیمه دوم آبان‌ماه سال آینده، اردبیل در پنجمین نمایشگاه توانمندی صنعت بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان شرکت خواهد کرد.

خدمتی در مورد نمایشگاه امسال باکو هم گفت: در این نمایشگاه که در فضای 900 مترمربع برپا خواهد شد تاکنون بیش از 40 شرکت برای حضور اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به اشباع بازار آذربایجان برای عرضه تولیدات داخلی استان افزود: ما به‌دنبال بازاریابی در کشورهای دیگر هستیم و در نظر داریم نمایشگاه توانمندی‌های استان را در کشورهایی نظیر قزاقستان، ترکمنستان، گرجستان و روسیه با توجه به‌وجود بازارهای مناسب مواد غذایی در این کشورها بر‌گزار کنیم.

کد خبر 93455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز