چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۰
۰ نفر

گروه ورزشی: با توجه به اتفاقات هفته‌های اخیر و خصوصا حواشی موجود در خصوص مسئله دوپینگ، عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته از رئیس کمیته ضد دوپینگ فدراسیون فوتبال دعوت کرد تا موضوع گسترش دوپینگ در فوتبال ایران، ‌مبارزه با این پدیده و همچنین حواشی ایجاد شده از سوی برخی مربیان تیم‌های لیگ برتری را به تفصیل مورد بررسی قرار دهد.

 این مهم‌ترین و البته جنجالی‌ترین بخش برنامه طولانی این هفته بود.احمد هاشمیان، رئیس ستاد ضد دوپینگ فدراسیون فوتبال در این نشست تلاش‌های این ستاد برای کنترل و مبارزه با دوپینگ را کافی دانست اما طبق نظرسنجی صورت‌گرفته در برنامه 90 مخاطبان این برنامه برخلاف نظر هاشمیان تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه را کافی ندانستند. بیش از یک میلیون بیننده تلویزیونی در این نظرسنجی شرکت کردند و طبق نتایج اعلام شده 80 درصد شرکت‌کنندگان نظارت کمیته ضد دوپینگ فدراسیون فوتبال را کافی ندانستند.

اتهام و رفع اتهام از بازیکنان استقلال اهواز

مصاحبه‌های تند مجید جلالی و محمد مایلی‌کهن، دوستان قدیمی که معمولا در مورد مشکلات فوتبال کشور نظراتی نزدیک به یکدیگر دارند، بهانه اصلی فردوسی‌پور برای ورود به ماجرای دوپینگ بود. جلالی از طریق ویدئو کنفرانس و مایلی‌کهن به صورت تلفنی وارد برنامه شدند. هر دو مربی همچنان بر مواضع قبلی در خصوص وجود دوپینگ در فوتبال کشور تاکید کردند اما بر این نکته اصرار داشتند که در مصاحبه‌های خود نشانه‌های واضحی از یک تیم یا چند بازیکن خاص نداده‌اند.

جلالی با اطمینان کافی بعد از بازی با پاس همدان به انتقال سه بازیکن یکی از تیم‌ها به بیمارستان اشاره داشت و در این خصوص تلویحا گفته بود که این بازیکنان به دلیل استفاده از مواد نیروزا بعد از مسابقه بیهوش شده و به بیمارستان منتقل شده‌اند. سرمربی فولاد همچنین تاکید داشت که این اتفاق معنی‌دار است و همه می‌دانند چه معنایی دارد.مایلی‌کهن هم به نگاه و برخورد متفاوتی که با باشگاه‌های متمول صورت می‌گیرد اشاره کرد و به شکل غیرمستقیم چند تیم لیگ برتری از جمله استیل‌آذین و استقلال اهواز را مورد اشاره قرار داد.

درس‌های دقیق جلالی در مورد سه بازیکن استقلال اهواز که بعد از بازی با فولاد به بیمارستان منتقل شده بودند موجب شد باشگاه اهوازی علیه مربی فولاد شکایت کند. البته رمضانی سرپرست این تیم مدعی است خود بازیکنان بدون دخالت باشگاه از جلالی شکایت کرده‌اند. بر اساس این ادعا استقلالی‌ها بر این عقیده هستند که جلالی آنها را به شکل مستقیم و روشن مورد اتهام قرار داده و باید در این مورد پاسخگو باشد.

حتی گفته می‌شد حکم جلب جلالی صادر شده و به دنبال بازداشت او بوده‌اند.اظهارات جلالی موجب شده بود تعدادی از تماشاگران سایپا در بازی با استقلال‌اهواز آبی‌پوشان را با لقب دوپینگی مورد خطاب قرار دهند. شریفات و میداودی دو نفر از بازیکنان استقلال‌اهواز هم در مصاحبه با برنامه 90 موضوع شکایت را مورد تایید قرار دادند و خواستار روشن‌شدن ادعاهای صورت‌گرفته در مورد خود و دیگر بازیکنان استقلال‌اهواز شدند. رمضانی هم از رئیس کمیته ضددوپینگ فدراسیون فوتبال خواست با اعلام نتایج آزمایش‌های به عمل آمده از بازیکنان تیم استقلال‌اهواز، پاسخ روشنی به ادعاهایی مطرح شده داده شود.

با توجه به اینکه جلالی و مایلی‌کهن بارها تاکید کردند اشاره مستقیم به تیمی نداشته‌اند و همچنین با توجه به اینکه تعدادی از بازیکنان استقلال‌اهواز در انتظار رسیدن پاسخ آزمایش‌های دوپینگ هستند به نظر می‌رسد از این تیم رفع اتهام شده اما  پرونده دوپینگ همچنان باز خواهد ماند.

درگیری لفظی رمضانی و مایلی‌کهن

چالش جدی برنامه دوشنبه‌شب در گفت‌وگوی تلفنی رمضانی و مایلی‌کهن حاصل شد. سرمربی سایپا با اشاره به اینکه سرپرست استقلال‌اهواز در سال‌های اخیر بارها تیم عوض کرده و در باشگاه‌های متعددی حضور داشته به شکل غیرمستقیم رمضانی را متهم کرد و این آغاز جنگ لفظی سرمربی سایپا و سرپرست استقلال‌اهواز بود. در مقابل رمضانی هم به تغییر شغل‌های مکرر و قطع همکاری مایلی‌کهن با بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتری اشاره کرد اما این موضوعات بیش از آنکه با پرونده دوپینگ مرتبط باشد ریشه در اختلافات شخصی دو طرف داشت. در این بین میانجیگری فردوسی‌پور هم سودی نداشت هرچند مجری 90 برخلاف همیشه کمتر در این جدال‌ها داخل می‌شد و تنها شاهد تبادل حملات کلامی از سوی دو طرف بود.

جلالی در یک جبهه تازه

مایلی‌کهن و جلالی در برنامه 90 همسو با یکدیگر با توجه به دردسرهای قانونی پیش‌روی انگشت اتهام خود را به سمت باشگاه استقلال‌اهواز نشان رفته بودند پایین آوردند اما باز هم بر این نکته تاکید کردند که دوپینگ به شکل فراگیر در فوتبال ایران وجود دارد و بسیاری از مدیران، ‌مربیان، ‌پزشکان و حتی سرپرست‌های تیم‌های لیگ برتری در این موضوع دخیل هستند.جلالی حتی یک جبهه تازه به روی خودش گشود.

او با صراحت اعلام کرد در یکی از تیم‌های لیگ برتری به عنوان سرمربی فعالیت داشته و به صورت تصادفی شاهد تزریق در رختکن تیم بوده است. سرمربی فولاد اظهار داشت پس از این اتفاقات با مسئولان این باشگاه دچار اختلاف و مجبور به ترک این تیم شد. فردوسی‌پور سعی کرد نام این باشگاه را با مطرح کردن تیم‌هایی که پیش از این با جلالی همکاری داشته‌اند مشخص کند اما مجید جلالی فعلا نام این باشگاه را به صورت علنی اعلام نکرده هرچند رسیدن به نام این تیم چندان سخت به نظر نمی‌رسد.

کد خبر 94426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز