مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۹
۰ نفر

پویا عباسی: پرچم‌های هواداران در خط5 مترو تهران به اهتزاز درمی‌آید.

بالاخره پس از وقفه‌ای طولانی، درهای ایستگاه مترو و ورزشگاه آزادی به روی علاقه‌مندان ورزش و مسافران محدوده این ورزشگاه باز می‌شود. ایستگاه ورزشگاه آزادی در دل این مجموعه ورزشی قرار دارد تا به یکی از دغدغه‌های اصلی مسافران و هواداران ورزش در این نقطه پایان دهد.

 مدت زیادی است از آماده شدن ایستگاه ورزشگاه آزادی می‌گذرد، اما به دلیل واقع شدن این ایستگاه در دل ورزشگاه بزرگ شهر و اختلاف‌نظرهایی که با سازمان تربیت‌بدنی وجود داشت، افتتاح این ایستگاه مترو به تعویق افتاد.

شنبه قرار است بزرگ‌ترین ایستگاه در خط5 مترو تهران توسط شهردار قالیباف افتتاح شود. ایستگاهی که درست در دل ورزشگاه بزرگ آزادی قرار دارد. افتتاح ایستگاه ورزشگاه آزادی پایان دغدغه کسانی است که برای رفت و آمد به این ورزشگاه با دغدغه‌های بسیار مواجه بودند و با مشکل روبه‌رو می‌شدند.

از این پس هواداران تیم‌های ورزشی به‌خصوص هواداران 2تیم فوتبال پرطرفدار پایتخت‌-پرسپولیس و استقلال- می‌توانند برای دیدن رقابت‌های تیم محبوب‌شان سوار خط5 مترو پایتخت شوند و یک راست، سر از ورزشگاه یک‌صدهزار نفری آزادی درآورند.

5/4 هکتار از ورزشگاه در اختیار مترو

علی مژده‌جو، معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه22 شهرداری تهران در مورد ایستگاه مترو ورزشگاه آزادی می‌گوید: بیش از 2سال است که این ایستگاه آماده بهره‌برداری شده است، اما به دلیل واقع‌شدن ایستگاه در داخل مجموعه ورزشی آزادی و مشکلات دسترسی موجود، بالاخره زمینه همدلی و همکاری لازم با سازمان تربیت‌بدنی به‌وجود آمد و این ایستگاه آماده افتتاح و بهره‌برداری شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه22 از در اختیار گرفتن 4ونیم هکتار از اراضی ورزشگاه آزادی برای ساخت ایستگاه مترو خبر می‌دهد و می‌گوید: در تعامل صورت گرفته، سازمان تربیت بدنی 4ونیم هکتار از اراضی مجموعه ورزشی آزادی را برای ساخت راه‌های دسترسی، ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی و فضای سبز لازم در اختیار ما گذاشت تا همه چیز برای افتتاح و راه‌اندازی ایستگاه مترو ورزشگاه بزرگ آزادی بالاخره مهیا شود.

11میلیارد ریال هزینه‌های عمرانی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه22 شهرداری تهران از هزینه‌کردن 11میلیارد ریال در پروژه ساخت ایستگاه مترو  ورزشگاه آزادی خبر می‌دهد و می‌گوید: هزینه‌های عمرانی ساخت این ایستگاه اعم از ساخت پارکینگ‌ها، توقفگاه‌ها و فضاهای دسترسی و عمومی با رقم 11میلیارد ریال انجام شده است و این جدا از هزینه‌های ساخت فضای سبز و زیباسازی ایستگاه است.

مژده‌جو از ساخت 5800مترمربع راه دسترسی برای تاکسی‌ها، 4200مترمربع فضا برای ایستگاه‌های اتوبوس، 4500مترمربع فضای توقفگاه‌ها خبر می‌دهد و از پارکینگی سخن می‌گوید که گنجایش بیش از 200خودرو را دارد.

 دسترسی به بلوار دهکده در 500متری

در ضلع شرقی ورزشگاه بزرگ آزادی که بلوار دهکده المپیک نام دارد، بلواری 500متری مسافران و شهروندان را به ایستگاه مترو ورزشگاه آزادی می‌رساند.این ایستگاه به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه22 تهران می‌تواند تمام مسافران به مقصد ورزشگاه آزادی، تماشاگران رقابت‌های ورزشی، کارمندان و کارکنان این مجموعه و فدراسیون‌های مستقر در آن را برای رسیدن مطلوب‌تر به این محل یاری کند.

مژده‌جو هم‌چنین از نزدیکی این ایستگاه به دانشگاه علامه‌طباطبایی در بلوار دهکده‌المپیک خبر می‌دهد و به همشهری مسافر می‌گوید: فاصله 5کیلومتری دانشگاه علامه طباطبایی با این ایستگاه می‌تواند کمک بزرگی به دانشجویان و شهروندانی باشد که در این محدوده رفت و‌آمد دارند تا راحت‌تر به مقصد برسند.

راه‌اندازی خطوط ویژه تاکسی و اتوبوس

مژده‌جو هم‌چنین از راه‌اندازی خط‌های ویژه تاکسی و اتوبوس در ایستگاه ورزشگاه آزادی خبر می‌دهد و می‌گوید: در اصل این ایستگاه در امتداد بلوار دهکده قرار دارد و فضای مناسب برای راه‌اندازی و به‌کارگیری تاکسی و خطوط اتوبوسرانی در آن ایجاد شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه22 شهرداری تهران از وجود 8سکوی اتوبوسرانی در این ایستگاه مترو خبر می‌دهد که با توجه به حجم مسافران و شهروندانی که می‌توانند با دسترسی به این ایستگاه، مسیر راحت‌تری را طی کنند، امیدوار است ایستگاه مترو آزادی مورد استقبال بسیاری از ساکنان این محدوده قرار گیرد.

آزادی، بزرگ‌ترین ایستگاه در خط5 مترو

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه22، ایستگاه مترو ورزشگاه آزادی را بزرگ‌ترین ایستگاه در خط5 مترو پایتخت می‌داند و بیان می‌دارد: پس از ایستگاه شهرک اکباتان، ایستگاه ورزشگاه آزادی دومین ایستگاه خط5 مترو است. پس از آن نیز به ترتیب ایستگاه‌های چیتگر، ایران‌خوردو، وردآورد، گرمدره، اتمسفر و کرج قرار دارند.

اتصال ایستگاه مترو به شبکه‌های ارتباطی مناطق21 و 22

مژده‌جو هم‌چنین اتصال ایستگاه مترو ورزشگاه آزادی به شبکه حمل‌ونقل غرب تهران را یکی از موثرترین راه‌های کاهش ترافیک در این منطقه می‌داند و می‌گوید: این ایستگاه علاوه بر آن که سیستم حمل‌ونقل در منطقه22 را تغذیه می‌کند، به وسیله زیرگذری که به جنوب بزرگراه تهران-کرج متصل شده است، به شبکه حمل‌ونقل منطقه21 نیز وصل می‌شود و امکان دسترسی این منطقه را نیز به این ایستگاه فراهم می‌کند.

سرویس‌های ویژه برای هواداران ورزشی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه22 شهرداری تهران از ارایه سرویس‌های ویژه مترو به تماشاگران و هواداران تیم‌های ورزشی خبر می‌دهد و اظهار می‌دارد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با مسئولان شرکت مترو و در صورت نیاز، سرویس‌های ویژه و گسترده‌تری برای تردد تماشاگران رقابت‌های ورزشی به ورزشگاه آزادی پیش‌بینی خواهد شد.

گفتنی است، در ساخت ایستگاه مترو ورزشگاه آزادی، برای جلوگیری از ایجاد هیجان در بین طرفداران 2تیم استقلال و پرسپولیس از رنگ آبی و قرمز استفاده نشده است.رفت‌وآمد و دسترسی آسان تماشاگران و هواداران تیم‌های ورزشی، همواره یکی از دغدغه‌های مسئولان ترافیکی شهر بوده است که به نظر می‌رسد این دغدغه‌ها با شروع به کار ایستگاه مترو ورزشگاه بزرگ آزادی تا حدود زیادی کاهش یابد. 

همشهری مسافر

کد خبر 94486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز