آتوسا رقمی: یک، دو، سه... سه قدم که بر می‌دارم به ته اتاق می‌رسم. هر سه‌ تا اتاق خانه ما همین‌قدر کوچک است.

 تعجب نمی‌کنم اگر بگویی خانه شما هم همین‌قدر نقلی است، چه در شهر زندگی کنی چه در روستا، در آپارتمان یا در خانه. آخر می‌دانی، همه آدم‌ها فقط روی سه درصد از سطح کره زمین زندگی می‌کنند: کنار رودخانه‌ها، در میان کوه‌ها و کوه‌پایه‌ها و در دشت‌‌ها؛ در بقیه 97 درصد سطح کره زمین که بخشی از آن را هم اقیانوس‌ها و دریاها تشکیل می‌دهند، هیچ آدمی زندگی نمی‌کند. بخش زیادی از این سه‌درصد هم در یکی از قاره‌ها قرار گرفته: آسیا!

آسیا بزرگ‌ترین قاره دنیاست و البته پرجمعیت‌ترین آنها هم هست. دلیلش این است که تعداد اعضای خانواده‌های آسیایی بیشتر است، به علاوه این که پرجمعیت‌ترین کشورهای دنیا، مثل چین و هند هم در آسیا قرار گرفته‌اند.

چه‌ شانسی آوردیم!

شاید باور نکنی، اما همین الآن که تو داری این متن را می‌خوانی 1800تا تغییر ناگهانی و شدید هوا در جاهای مختلف دنیا دارد اتفاق می‌افتد که بیشتر آنها به شکل طوفان است.

من و تو خیلی شانس آوردیم که سال 1916 میلادی هنوز به این دنیا نیامده بودیم، و البته کسانی هم که در آن زمان از شهر «بُگُر»، در نزدیکی جاوه اندونزی،  فاصله داشته‌اند خیلی خوش‌شانس بوده‌اند، چون سال 1916، مردم این شهر 322 روز را در طوفان بوده‌اند!

کد خبر 95254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز