دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

گروه اجتماعی - علی‌اصغر محمدی: به‌کارگیری نیروهای نالایق و ناکار آمد در وزارت آموزش و پرورش موجب شده تا این وزارتخانه از نظر مالی و مدیریتی در وضعیت بحرانی قرار گیرد.

به گفته رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، آموزش و پرورش یک مجموعه از هم پاشیده که در دولت نهم و در ابتدای دولت دهم از نظر نیروی انسانی کاملا متلاشی شده است.

علی عباسپور تهرانی فرد در این باره به همشهری گفت: از نظر ما مهم‌ترین اقدام وزیر جدید آموزش و پرورش باید این باشد که این وزارتخانه را از اعمال نظرات سیاسی و جناح‌های سیاسی و باندبازی‌هایی که دچار آن شده رها کند.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش منبع عظیمی از نیروهای کارآمد است و اصلا نیاز ندارد که افرادی خارج از این مجموعه در آن به‌کار گرفته شوند، بلکه باید دقت شود تا افراد توانمند و متخصص و متعهد به نحو مطلوبی استفاده شوند.

عباسپور افزود: در دولت نهم در وزارت آموزش و پرورش کارهای بزرگ به افراد کوچک و کارهای کوچک به افراد بزرگ واگذار شد و این آفت بود که آموزش و پرورش گرفتار آن شد. وی تصریح کرد: حاجی بابایی باید بدون توجه به سفارش‌ها، با استفاده از نیروهای توانمند، کارآمد و شایسته، در آموزش و پرورش مدیریت علمی و با ثباتی را پیاده کند.

کسری 2 هزار و 700 میلیارد تومانی

به گفته رئیس کمیسیون آموزش مجلس با آنکه اعلام شده بود با تزریق 10 هزار میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش این وزارتخانه امسال کسری بودجه نخواهد داشت، اخیرا طی نامه‌ای اعلام شده که آموزش و پرورش با 2 هزار و 700 میلیارد تومان کسری مواجه است.

وی  اظهار کرد: پس از گذشت 8 ماه از سال و اختصاص بودجه‌ای مناسب، این وزارتخانه 30درصد کسری دارد.

تناقض در گفتار و عمل

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در باره به‌کارگیری نیروهای شرکتی در آموزش و پرورش گفت: وزیر سابق آموزش و پرورش بارها اعلام کرد که این وزارتخانه با نیروی مازاد روبه‌روست و نیازی به استخدام معلمان حق‌التدریسی نیست و با همین استدلال با جذب 60 هزار معلم حق‌التدریسی شدیدا مخالفت کرد.

وی اظهار کرد: این در حالی است که ابتدای دولت دهم به یکباره آموزش و پرورش از معلمان آزاد شرکتی استفاده می‌کند. سرپرست وزارتخانه هم در پاسخ به اعتراض کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد که شدیدا با کمبود نیرو مواجه‌اند.

کد خبر 95378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز