سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: اخبار رسیده از آموزش و پرورش حاکی از آن است که حمید‌رضا حاجی‌بابایی، وزیر جدید این وزارتخانه که روز یکشنبه با رای نمایندگان مجلس به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش شناخته شد، به خیابان شهید قرنی نرسیده است.

حال این سؤال پیش آمد که چرا وزیر محترم که خود از فرهنگیان با سابقه است به محل خدمت خود که به گفته رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس «از لحاظ مالی و مدیریتی در وضعیت بحرانی به‌سر می‌برد»، نرفته است.

براساس شنیده‌ها، یکی از دلایل حاضر نشدن حاجی بابایی در محل کار جدید خود سفر هیأت دولت به آذربایجان شرقی بوده است. وزیر آموزش و پرورش که خود روزگاری معلم بوده، نیک می‌داند که غیبت از کلاس درس چه لطمه‌ای به دانش‌آموز می‌رساند، از طرفی برای موجه‌کردن آن نیز باید چه مراحلی طی شود.

کلاس درس وزارت آموزش و پرورش مدت‌هاست که به‌دلیل نبود معلم از دیگر کلاس‌ها(وزارتخانه‌ها) عقب افتاده و باید با حضور معلم سر و سامان بگیرد.این کلاس(وزارت آموزش و پرورش) هم‌اکنون با مشکلات فراوانی روبه‌روست، معلم درست و حسابی هم بالای سرشان نبوده که بتواند خوب درس بدهد، کلاس را خوب اداره کند و برای مشکلات دانش‌آموزان آن چاره اندیشی کند.

کلاس درس باید معلم داشته باشد، بقیه کلاس‌ها که دانش‌آموزان درس‌خوان‌تری هم داشته‌اند از اول مهر‌ماه معلم بالای سرشان بوده و وضعیت‌‌شان بهتر است.

اجازه آقا معلم! وزارتخانه شما، ببخشید کلاس شما به گفته رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس 2هزار و 700 میلیارد تومان کسری بودجه دارد، از نظر نیروی انسانی شباهتی به یک وزارتخانه پویا ندارد و... توقع از شما بیش از اینهاست.

یکی دیگر از دلایلی که برای حاضر نشدن وزیر جدید آموزش و پرورش در این وزارتخانه اعلام شده اصرار وی بر برگزاری مراسم تودیع و معارفه رسمی است.یکی از خبرگزاری‌ها نوشته بود که وزیر جدید آموزش و پرورش منتظر است که کارش را با معارفه رسمی رئیس در این وزارتخانه شروع کند.

همچنین اعلام شد که مراسم تودیع و معارفه حمید‌رضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش شنبه 30 آبان‌ماه با حضور رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود. آقای حاجی بابایی، قبل از اینکه وزیر و وکیل شوی، معلم بودی و معلم اهل تشریفات و مراسم رسمی و... نیست و بیشتر به فکر دانش‌آموزان است تا خود.

آقای وزیر! برخی از فرهنگیان در گفت‌وگو با همشهری با این استدلال که حاجی بابایی از خودمان است و بیش از وزرای قبلی با مسائل و مشکلات آموزش و پرورش آشناست، امیدوار هستند که شما وضعیت این وزارتخانه را بسامان کرده و به جایگاه از دست رفته رهنمون کنید.

همین انتظار را همکاران سابق‌تان نیز در مجلس از شما دارند. علاوه بر آن منتظر هستند که شما آموزش و پرورش را از جناح‌بندی‌های سیاسی و باند‌بازی‌ها رها کنید.

مجلسیان معتقدند که وزیر آموزش و پرورش باید در فرصت باقی‌مانده روی مفادی که در برنامه پنجم توسعه برای آموزش و پرورش هدف‌گذاری شده دقت لازم را انجام دهد تا این هدف‌گذاری درست باشد و بتواند سبب ارتقای آموزش و پرورش طی برنامه پنج ساله پنجم شود. باز هم تاکید می‌شود که آقای معلم؛ فردا دیر است، همین امروز باید سر کلاس درس رفت، فصل امتحان نزدیک است. اگر دانش‌آموزان کلاس شما تجدید یا رد شوند شما مقصر هستید.

کد خبر 95480

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز