مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران از توقیف روزنامه همشهری ابراز تاسف کرد.

عباس سلیمی‌نمین در گفت‌وگو با فارس درباره توقیف روزنامه همشهری گفت: کسانی که به حرفه روزنامه‌نگاری آگاهی و آشنایی دارند می‌دانند که بروز اشتباهات در این رشته بسیار سخت، امری غیر قابل اجتناب است؛ آن‌چه که دیروز وزارت ارشاد به نمایندگی از هیئت نظارت بر مطبوعات درباره توقیف روزنامه همشهری اعلام کرد قابل تأسف است.

وی اظهار داشت: اگر اشتباهی در درج یک آگهی صورت گرفته است قطعاً خطاست و باید از ملت عذرخواهی شود و به راحتی می‌توان این کار را انجام داد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران گفت: تحریریه روزنامه‌ها عمدتاً نظارت چندانی بر آگهی‌ها ندارند و از این خطاها به کرات در روزنامه‌های مختلف رخ داده است اما این‌که بلافاصله دولت اقدام به توقیف یک روزنامه کثیر‌الانتشار کند به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
سلیمی نمین افزود: این مسئله تاثیر نامربوط و غیرواقعی در کشور ترسیم می‌کند؛ کسانی‌که دست‌اندرکار امور مطبوعات هستند باید سعه‌صدر داشته باشند مطبوعات را بفهمند و حیثیت کشور را به پای مسائل گروهی قربانی نکنند.

وی اضافه کرد: در مورد آن‌چه که درباره روزنامه همشهری رخ داد البته کار همشهری خطا بود اما این خطا می‌توانست با شیوه منطقی حل شود تا این مسئله در کانون توجه قرار نگیرد ولی با برخوردی که صورت گرفت نه تنها خطا به صورت محدود حل و فصل نشد بلکه ابعاد بسیار گسترده‌تری پیدا کرد و بسیاری از کسانی‌که این مطلب را نمی‌دانستند از آن مطلع شدند و تبلیغ صد چندانی برای آن شد.

سلیمی نمین خاطرنشان کرد: این امر ناشی از خطایی است که دست‌اندرکاران امر بعد از خطای اولیه همشهری صورت دادند و خطای آن‌ها به مراتب بالاتر از خطای اولیه بود؛ خطای اولیه با یک عذرخواهی قابل حل و فصل بود و هیئت نظارت بر مطبوعات می‌توانست این امر را به مدیر مسئول روزنامه یادآور شود که با یک عذرخواهی خطای خود را جبران کند و این امر جبران می‌شد بدون اینکه ماهیت مسئله مشخص شود.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران گفت: هم‌اکنون حول این موضوع تبلیغات زیادی صورت گرفته است و بسیاری از افرادی که اطلاعی از موضوع و محل آن نداشتند از آن مطلع شدند، تبلیغاتی برای فرقه‌ای صورت گرفت و هم به اعتبار کشور لطمه زد و این موضوع را ترسیم کرد که هیچ‌کدام از رسانه‌ها امنیت شغلی ندارند.

وی افزود: امیدواریم برای این‌که دولت بیش از این مورد سؤال واقع نشود که به دلیل اختلافات سیاسی با مدیریت شهرداری تهران مبادرت به توقیف این روزنامه کرده است، هر چه سریع‌تر تصمیم خود را اصلاح کند.

سلیمی نمین اضافه کرد: برای روشن شدن این موضوع که چنین خطاهایی از سوی همه گروه‌ها و جریانات متعلق به این ملت هستند و در اعتقادشان هیچ‌کس تردید ندارد ممکن است رخ دهد؛ باید به چند نکته اشاره کنیم؛ بنیاد ابوعلی‌سینا که متعلق به دولت است اخیراً در سایت خود مصاحبه‌ای را با هوشنگ صهیون از بهائیان فعال به عمل آورده و حتی در انتهای این مصاحبه برای وی آرزوی طول عمر و موفقیت کرده است؛ این سایت متعلق به دولت است و این خطا صورت گرفته است آیا دولت باید این سایت را ببندد.

کد خبر 96018

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز