همشهری‌آنلاین: معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور از الکترونیک کردن محتوای حداکثر 10 درصد کتب درسی ابتدایی به صورت آزمایشی برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش کشور و در قالب برنامه پنجم توسعه خبر داد

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، پیرامون اجرای طرح تولید محتوای الکترونیکی یا کیف الکترونیکی به جای کتب درسی دانش‌آموزان گفت: مقرر شده است که در مرحله اول اجرای این طرح در قالب برنامه پنجم توسعه، برای یک تا 10 درصد از کتب درسی ابتدایی محتوا یا کیف الکترونیکی تولید شود.

وی با ارائه توضیحات بیشتر اظهار کرد: در قالب این طرح، دانش آموزان به جای کیف درسی که انباشته از کتب درسی مختلف است، کیف الکترونیکی به همراه می‌برند. یعنی محتوای الکترونیکی کتب درسی در یک لپ تاپ یا نوت بوک محدود قرار می‌گیرد که به جای خواندن کتاب کاغذی، دانش‌آموزان از محتویات این نوت‌بوک‌های محدود الکترونیکی بهره می‌برند.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این که اجرای طرح تولید محتوای الکترونیکی برای کتب درسی با هدف کاهش شمار کتب کاغذی دانش‌آموزان توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی پیگیری می‌شود، تصریح کرد: لازمه اجرای موفقیت‌آمیز این طرح این است که ابتدا آن را به صورت پایلوت و آزمایشی اجرا کنیم تا هم بتوانیم توانایی و مهارت معلمان در مورد آموزش محتوای الکترونیکی به دانش‌آموزان را بالا ببریم و هم به طور همزمان دانش‌آموزان را برای اجرای این طرح نوین آماده کنیم. در عین حال که به طور همزمان این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم که خودمان به لحاظ تجهیزات و پشتیبانی فنی تا چه میزان در اجرای این طرح آمادگی داریم.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پایان یادآور شد: در این راستا در معاونت فناوری این سازمان بر این محور تمرکز شده است که مطالعات اولیه اجرای طرح در سال جاری به انجام برسد که همه تلاش خود را در راستای ایجاد زمینه‌های اجرای طرح موفق تجربه شده تولید محتوای الکترونیکی برای کتب درسی به کار می‌گیریم

کد خبر 96218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز