گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: با آنکه وزیر سابق آموزش و پرورش بارها اعلام کرد که «همه بدهی فرهنگیان تا سال 88 تسویه شده»، وزیر جدید آموزش و پرورش اعلام کرد:

یک هزار و 400 میلیارد تومان برای مطالبات بازنشستگی پیش از سال 1379 بازنشستگان فرهنگی پرداخت می‌شود.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، مطالباتی در بحث بازنشستگان فرهنگی پیش از سال 79 بوده که هنوز پرداخت نشده، از این‌رو اعتبار مذکور برای تسویه این مطالبات است.

این اظهارات حاجی بابایی در حالی است که وزیر سابق آموزش و پرورش از ابتدای امسال بارها اعلام کرد: هر فرهنگی یا مؤسسه حقوقی که طلب قانونی از آموزش و پرورش دارد، می‌تواند طلب خود را مطالبه کند تا در اسرع وقت پرداخت شود.

علیرضا علی‌احمدی، وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: سال گذشته همه معوقات فرهنگیان را که از سال 76 تاکنون جمع شده بود، پرداخت کردیم. روسای سازمان‌های آموزش و پرورش کشور اعلام کرده‌اند که هیچ‌گونه مطالبه‌ای از این وزارتخانه ندارند.
وی تأکید کرد: پرداخت مطالباتی که احیاناً برای برخی فرهنگیان یا مؤسسات حقوقی معوق مانده است، تا هفته معلم صورت خواهد گرفت.

علی‌احمدی معتقد بود خیلی جاها معجزه‌گونه و به یاری خداوند توانسته مشکلات را حل‌کند. بحث تسویه بدهی‌های فرهنگیان نیز موضوعی از این دست بود. وزیر سابق آموزش و پرورش که پرداخت همه بدهی فرهنگیان را یکی از کارهای مهم خود در این وزارتخانه می‌دانست، تأکید کرد که این بزرگ‌ترین قدم برای بهبود وضعیت مالی معلمان بود و بدین ترتیب توانستیم بدهی‌های آموزش‌و‌پرورش را به صفر برسانیم.

البته وی اذعان داشت که شاید در چند استان، پول به دست افراد ذینفع نرسیده باشد که با دیوان محاسبات و وزارت امور اقتصادی هماهنگی کردیم که وجوه برای هر مورد مشخص شود تا در جاهای دیگر خرج نشود.

مرداد ماه امسال نیز حسین حیدری، معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش در هم‌اندیشی فرهنگیان بسیجی در مشهد اظهار کرد: برای نخستین‌بار در ۳۰سال گذشته هیچ‌گونه بدهی مالی به فرهنگیان نداریم.

کدام بدهی؟

با توجه به تأکید وزیر آموزش و پرورش سابق و معاون وی در باره پرداخت بدهی‌های این وزارتخانه به فرهنگیان و تسویه‌حساب بی‌نظیر در 30 ساله اخیر، این پرسش مطرح می‌شود که اگر مطالبات پرداخت شده، یک هزار و 400 میلیارد تومان برای پرداخت کدام مطالبات اختصاص داده شده است؟

البته ما نیز از پرداخت مطالبات فرهنگیان استقبال می‌کنیم ولی اعتبارات اختصاص یافته به این موضوع در دولت نهم که اساس اظهارات وزیر سابق بود چه شده است که دوباره برای این منظور اعتبار جدیدی در نظر گرفته شده است؟

باز هم تأکید می‌شود علی‌احمدی اردیبهشت ماه در حاشیه همایش ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر تهران تصریح کرد: تمام بدهی فرهنگیان بازنشسته تسویه شد.

کد خبر 96424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز