همشهری آنلاین: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: رفع ممنوعیت ورود بیمه‌های خارجی یکی از مسائلی است که در قالب لایحه به مجلس داده می‌شود

و در برنامه پنجم توسعه زمینه جذب شرکت های بیمه خارجی و نمایندگی آنها در کشور ایجاد خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، سیدشمس الدین حسینی در دومین همایش تحول در صنعت بیمه که در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد اظهار کرد: بیشتر صنایع کشور به خصوص در بخش مالی دچار درون نگری شده اند به طوری که هم بازار و هم رقبای خود را تنها در سطح ملی و نه بین المللی می بینند.

وی با بیان اینکه درون نگری یکی از آفتهای زندگی بشری است افزود: حمایت از ظرفیتهای ملی به این معنی نیست که خود را از رقابتهای بین المللی محروم کنیم بلکه می توان با روشهایی مثل سرمایه گذاری مشترک، تشکیل کنسرسیوم و غیره با شرکتهای خارجی در بخش مالی فعالیت نمود.

رئیس کمیسیون اقتصادی دولت در ادامه به ظرفیت های اقتصادی بسیار زیاد در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: ضریب نفوذ بیمه در کشور ما هم اکنون 3/1 درصد است در صورتی که این رقم می تواند چند برابر رقم فعلی افزایش یابد.

وی همچنین افزود: سال گذشته رشد حق بیمه های شرکتهای خصوصی از شرکتهای دولتی بیشتر بود و این هم نشان دهنده آن است که ظرفیتهای بسیاری در این صنعت وجود دارد.

حسینی بیمه را به سیستم پدافند در مقابل مخاطرات سرمایه گذاری تشبیه کرد و گفت: امروز هم در سطح خرد و هم در سطح کلان نیاز به بیمه شدیداً احساس می شود به طوری که هم اکنون یکی از دغدغه های کمیسیون اقتصادی دولت چگونگی پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز است.

وی به دستور 10 ماده ای رئیس جمهور به وزیر وقت اقتصاد درخصوص تحول در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: محور اصلی دستور رئیس جمهور، تحول ساختاری، فراهم نمودن زمینه مناسب برای حضور فعالتر بخش خصوصی در صنعت بیمه است که هم اکنون 16 شرکت خصوصی با 25 درصد سهم در این صنعت فعالیت دارند.

کد خبر 97431

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز