گروه شهری: نخستین همایش نحوه تعامل صنعت و سکونت در مقوله توسعه شهری 25 آذر در محل سالن مرکز آموزش‌های اجتماعی شهرداری منطقه 21 برگزار می‌شود

به گزارش همشهری، سید محمد موسوی شهردار منطقه 21، شناخت رابطه متقابل صنعت و سکونت، بررسی نقش مدیریت شهری و نهادهای غیردولتی در این باره و ارائه راهکارهای عملی کاهش مسائل و آسیب‌های وارده از ناحیه صنعت و سکونت را ازجمله اهداف این همایش دانست.

وی محورهای مقالات علمی ارسالی به دبیرخانه این همایش را شامل پیشینه و ویژگی‌ها، رابطه متقابل و آسیب شناسی صنعت و سکونت اعلام کرد و ادامه داد: دورنمای مشکلات آینده صنعت و سکونت و روش ساماندهی آنها و همچنین ارائه الگویی مشترک جهت همزیستی مسکن و صنعت در جوامع از دیگر محورهای مقالات ارسالی به این همایش است.

موسوی در مصاحبه با همشهری خاطر نشان کرد:80درصد بافت منطقه 21 فرامنطقه‌ای و صنعتی وتنها 20درصد آن مسکونی است که از این حیث به لحاظ قرار گرفتن در طرح جامع شهری شاید بی‌نظیر باشد.

وی با تاکید بر ضرورت تعامل سازنده میان صنایع و شهرداری، وجود صنایع مختلف با این گستردگی در منطقه 21 را دارای محاسن و معایبی دانست و افزود: براساس توافق صورت گرفته مابین صاحبان صنایع و شهرداری، در حال حاضر حتی یک نفر هم در منطقه بیکار نیست و مسئولان صنایع برای زنان سرپرست خانوار هم کارهایی فراهم کرده‌اند که در منزل قابل انجام است.

کد خبر 97458

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز