چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۷
۰ نفر

گروه ورزشی- محمدجواد پاینده: رسانه‌های خبری گزارش دادند علی سعیدلو روز دوشنبه از سرپرست باشگاه پرسپولیس تشکر کرد که انضباط و آرامش خوبی در این تیم حاکم ساخته اما به نظر می‌رسد تنها حلقه مفقوده در مجموعه فعلی باشگاه پرسپولیس آرامش است.

به گفته حبیب کاشانی حدود 8 میلیارد تومان برای تشکیل تیم فعلی پرسپولیس هزینه شده اما وضعیت و نتایج این تیم راضی‌کننده به نظر نمی‌رسد. بحران در  جایگاه مدیریت، نیمکت مربیان و جمع بازیکنان به وضوح دیده می‌شود و با تداوم شرایط موجود امیدی به تغییر شرایط فعلی پرسپولیس نخواهد بود.

باشگاه پرسپولیس عملا مدیرعامل ندارد و کاشانی همچنان به عنوان سرپرست موقت فعالیت می‌کند، هنوز امکان صدور حکم مدیریت هم با توجه به دوشغله‌بودن وی وجود ندارد. شرایط نیمکت مربیان هم مساعد نیست. مسئولان باشگاه از عملکرد کرانچار رضایت ندارند و کاشانی علنا حمید استیلی را به عنوان یکی از گزینه‌های پرسپولیس برای ادامه رقابت‌های لیگ معرفی می‌کند. در جمع بازیکنان هم پرسپولیس با همکاری کادر مدیریت و مربیان سرمایه‌هایش را به آتش کشیده، ‌آرفی سکونشین شده، وسلی را اخراج کرده‌اند و حالا هوار ملامحمد این تیم را ترک کرده و از کشور خارج شده است. باید پرسید آرامش و انضباطی که از آن صحبت می‌شود در کدام بخش مجموعه فعلی باشگاه پرسپولیس حاکم شده؟

سرنوشت کاشانی و جایگاه مدیرعامل

سازمان بازرسی کل کشور اصلی‌ترین مانع در انتخاب حبیب کاشانی به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس است. کاشانی عضو شورای شهر تهران است و اگر مدیرعامل پرسپولیس باشد دوشغله محسوب می‌شود. بارها گفته شده مسئولان سازمان در تلاش هستند این مشکل را حل کنند. حتی گفته شد در نشست رئیس سازمان و سرپرست پرسپولیس از کاشانی خواسته شده با قدرت کار خودش را ادامه بدهد و احتمالا به زودی حکم مدیریت وی صادر خواهد شد اما جایگاه مدیرعامل همچنان مستحکم نیست و حبیب کاشانی نمی‌تواند با اطمینان به فعالیت خودش ادامه دهد چراکه موضع سازمان بازرسی در خصوص دوشغله‌ها تغییر نخواهد کرد.

هنوز اعضای هیات‌مدیره این باشگاه هم انتخاب نشده‌اند.کاشانی در خصوص تاریخ اتمام مدت زمان ماموریت‌اش به عنوان سرپرست در باشگاه گفت: «اواسط دی‌ماه مدت زمان سرپرستی‌ام به پایان می‌رسد اما در جلسه‌ای که با سعیدلو داشتم ایشان از تلاش برای تمدید این زمان خبر داد. حتی این احتمال وجود دارد که تا پایان فصل با عنوان سرپرست در باشگاه فعالیت کنم.» وی در مورد انتخاب سه عضو جدید هیات‌مدیره باشگاه اظهار داشت: «از رئیس سازمان تربیت بدنی خواسته بودم از بین گزینه‌های مختلف چند نفر را انتخاب کنند و ایشان از برگزیده شدن سه نفر خبر داد اما اسامی آنها را به من نگفت.»

باز هم استیلی گزینه هدایت پرسپولیس

ورود استیلی به فهرست گزینه‌های باشگاه پرسپولیس اتفاقی نیست که برای نخستین بار افتاده باشد. این اتفاق هم معمولا زمان مدیریت حبیب کاشانی روی می‌دهد و به رابطه نزدیک کاشانی و استیلی بی‌ارتباط نیست. حمید استیلی در دو مقطع شانس سرمربیگری در پرسپولیس را به واسطه کاشانی به دست آورد اما هر دو بار افشین قطبی جای او را گرفت. حالا برای سومین بار نام استیلی به عنوان گزینه هدایت پرسپولیس مطرح شده در حالی که این سرمربی جوان فعلا هدایت تیم استیل‌آذین را در اختیار دارد و البته عملکرد خوبی در حد انتظار مسئولان این باشگاه نداشته است.

انتظار می‌رفت استیل‌آذین با جذب چندین ستاره جایی بین 4 تیم اول جدول داشته باشد اما نتایج اخیر جایگاه استیلی را متزلزل کرده و احتمال جدایی او از این باشگاه وجود دارد.
در مقابل پرسپولیسی‌ها هم از نتایج کرانچار راضی نیستند و حبیب کاشانی علنا گفته اگر کرانچار در دو بازی آینده نتایج خوبی به دست نیاورد برکنار می‌شود. سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص احتمال حضور استیلی به جای مربی کروات گفت: «باشگاه تمایل دارد همچنان از کرانچار استفاده کند ولی اگر باز هم امتیاز از دست بدهیم و فاصله پرسپولیس با صدر جدول زیاد شود، باید به ما حق داد که فکر دیگری بکنیم.

آقای کرانچار اگر در دو بازی آینده نتیجه لازم را نگیرد، این اجازه را خواهیم داشت که از او عبور کرده و به گزینه‌های دیگری فکر کنیم. آقای استیلی هم به تعهداتش در استیل‌آذین عمل می‌کند. او با توجه به اینکه سابقه سرمربیگری در لیگ برتر و لیگ دسته اول را نداشته، امسال نتایج خوبی گرفته است. با این حال من به استفاده از دانش مربی ایرانی اعتقاد دارم و اگر این شرایط به وجود بیاید استیلی هم یکی از گزینه‌های ما خواهد بود.»

کاشانی و استیلی به خواسته دیرینه خود نزدیک شده‌اند اما مسئولان استیل‌آذین هم با این اتفاق موافقت خواهند کرد؟

هدایتی چندی پیش از نتایج این تیم اعلام نارضایتی کرده بود اما مهریزی مدیرعامل باشگاه استیل‌آذین واکنش تندی به اظهارات کاشانی نشان داده و گفته است: «آقای کاشانی که خود را یک مدیر حرفه‌ای می‌داند، چطور در یک برنامه زنده تلویزیونی به خود اجازه می‌دهد، از یک مربی که در تیم دیگر مشغول به کار است به عنوان گزینه سرمربیگری در تیم خود یاد کند؟ من به عنوان مدیرعامل باشگاه نباید جواب آقای کاشانی را بدهم.

بهتر است حمید استیلی قاطعانه به او پاسخ دهد. اگر استیلی این کار را انجام ندهد، هیات‌مدیره باشگاه موضعی دیگر در قبال باشگاه پرسپولیس و آقای کاشانی لحاظ خواهد کرد.» حشمت مهاجرانی هم در این خصوص گفت: «معتقدم در شرایط فعلی تیم ما بیشتر از هر چیز دیگری به آرامش نیاز دارد. من حرف‌های مهریزی را تایید می‌کنم چون اعتقاد دارم استیلی نیز مانند استیل‌آذین در شرایط فعلی نیاز به آرامش دارد.» 

در اظهارات مسئولان باشگاه استیل‌آذین مخالفت قاطع و علنی با جدایی استیلی دیده نمی‌شود. با توجه به این شرایط به نظر می‌رسد نتایج دو باشگاه پرسپولیس و استیل‌آذین در بازی‌های آینده، سرنوشت کرانچار و استیلی را رقم خواهد زد. شاید حمید استیلی برای رسیدن به نیمکت پرسپولیس باید در انتظار ناکامی‌های تیم خودش و البته تیم کرانچار باشد.»

جدایی ستاره عراقی

هوار ملامحمد، موفق‌ترین و موثرترین بازیکن خارجی پرسپولیس در این فصل بود که به دلیل تاخیر در بازگشت به ایران از سوی باشگاه جریمه شد. قرار بود 15درصد از مبلغ قرارداد این بازیکن کسر شود اما در کمیته استیناف باشگاه به بازیکن عراقی تخفیف داده شد و جریمه به 10درصد ‌رسید. هوار اما خواهان دریافت پیش قسط قراردادش شده و در غیر این‌صورت با پرسپولیس تمرین نخواهد کرد. هافبک عراقی روز گذشته از غرب کشور خارج شد و به عراق بازگشت.

حالا او رسما از باشگاه پرسپولیس جدا شده اما پرسپولیسی‌ها می‌گویند هوار نمی‌تواند چنین کاری کند. معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در این خصوص گفت: «هوار اگر بخواهد از پرسپولیس جدا شود، تبعات بدی در انتظارش خواهد بود. باشگاه می‌تواند کاری کند که این بازیکن به مدت 2 سال نتواند در هیچ تیمی بازی کند. وی باید برای جدایی رضایت‌نامه باشگاه را در اختیار داشته باشد. نمی‌دانم چگونه می‌گوید می‌خواهم از پرسپولیس بروم. ما قرارداد محکمی با این بازیکن عراقی بسته‌ایم.»

کد خبر 97469

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز