شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

گروه ورزشی: روند پیروزی ها و شکست‌های یکی در میان پرسپولیس با ترتیب بازی‌های خانگی و مسابقات خارج از خانه، همچنان دنبال می‌شود.

 تیم کرانچار در تهران حریفان خود را مغلوب می‌کند و در بازی‌های خارج از خانه  شکست می‌خورد.پرسپولیس در روز دوم رقابت‌های هفته بیستم مقابل پاس همدان قرار گرفت در حالی که روز پنجشنبه در آغاز مسابقات این هفته، ذوب‌آهن و استیل‌آذین متوقف شدند.

ین بهترین فرصت را برای تیم کرانچار فراهم کرد تا جایگاه بهتری در جدول پیدا کند و حتی با شکست پاس به مکان سوم جدول صعود کند.طبق اظهارات حبیب کاشانی، کرانچار پس از شکست در اهواز تنها 2 بازی فرصت  داشت تا روند خوبی را در پیش بگیرد. این مسابقه اولین بخش آزمون مدیرعامل برای سرمربی سرخپوشان بود.در بازگشت به ورزشگاه آزادی پس از شکست مقابل استقلال اهواز کرانچار تغییراتی درترکیب تیمش ایجاد کرد. با توجه به غیبت زارع ،‌اشپیتیم آرفی پس از مدت‌ها در ترکیب اصلی قرار گرفت و زوج خلیلی – آرفی که گلزنان موفق سال‌های گذشته رقابت‌های لیگ برتر بودند در پرسپولیس شکل گرفت.

حضور بائو هم دیگر تغییر مربی کروات در ترکیب سرخپوشان بود. معمارزاده هم بعد از سپری‌کردن دوران مصدومیت به ترکیب بازگشت و جای حقیقی را درون دروازه گرفت. در 10 دقیقه ابتدایی نیمه‌نخست، پاسی‌ها فرصت ورود به زمین تیم میزبان را پیدا نکردند در مقابل بازیکنان پرسپولیس، بارها در محوطه جریمه حریف صاحب توپ شدند. آرفی در دقایق ابتدایی دو فرصت مناسب داشت اما تجمع بازیکنان در زمین پاس مانع از فروپاشی دروازه سوشا مکانی شد.

پرسپولیس عملا با 2 مهاجم و سه هافبک در اطراف محوطه جریمه پاس به دنبال اولین گل بازی بود و این حمله همه جانبه پاسی‌ها را در زمین خودی حبس کرد. اولین موقعیت جدی پاس در دقیقه 28 خلق شد. غفوری با یک شلیک سنگین برای نخستین بار در این بازی دروازه پرسپولیس را تهدید کرد اما معمارزاده با یک عکس‌العمل مناسب توپ را به کرنر فرستاد. سرانجام پرسپولیس روی یک فرصت عجیب به گل اول بازی رسید.

میثم بائو در بازگشت به ترکیب اصلی در دقیقه 34 مسابقه، دروازه پاس را گشود. سوشا مکانی برای دفع توپ از دروازه پاس خارج شد اما به اشتباه توپ را در اختیار بائو قرار داد و هافبک شماره 10 پرسپولیس با چند قدم پیش‌روی دروازه خالی را گشود.پاس همدان بعد از گل برای جبران نتیجه چند دقیقه در زمین پرسپولیس حاضر شد و چند فرصت نه‌چندان جدی به دست آورد اما تغییری در نتیجه روی نداد. حملات پرسپولیس هم چندان جدی و خطرساز نبود. نیمه نخست بازی با تنها گل سرخپوشان به پایان رسید.

برتری سرخپوشان در نیمه دوم

روند بازی در نیمه دوم تا حدی بهتر شد. میثم بائو روی یک ضربه کرنر می‌توانست در اولین دقایق همین نیمه، گل دوم را به ثمر برساند اما ضربه هافبک پرسپولیس به زمین برخورد کرد و از بالای دروازه به اوت رفت. پاسی‌ها هم در ادامه بازی تلاش بیشتری برای جبران نتیجه نشان دادند. حضور پرتعداد در زمین پرسپولیس و ارسال‌های بلند چند بار به صورت نه چندان جدی دروازه معمارزاده را با خطر مواجه کرد. پرسپولیس در این دقایق به دنبال استفاده از ضد حملات بود اما سرعت زوج خط حمله این تیم برای عبور از دفاع پاس، کافی به نظر نمی‌رسید.

پاسی‌ها در دقیقه 65 می‌توانستند به گل تساوی برسند. یک سانتر دقیق از جناح چپ بلوری، مهاجم جوان تیم میهمان را در موقعیت گلزنی قرار داد و ضربه سر ضرب و دقیق این بازیکن از کنار دروازه عبور کرد.اولین تعویض پرسپولیس ورود کریم باقری به جای آرفی بود. مهاجم اهل آلبانی عملکرد ضعیفی در این مسابقه داشت و کرانچار هم با این تعویض نشان داد که از بازی او رضایت نداشته است. چند دقیقه بعد محمد منصوری درون محوطه جریمه پاس، صاحب توپ شد. ضربه محکم این بازیکن البته راهی به درون دروازه پیدا نکرد. بازی در ادامه روند متعادلی پیدا کرد و هر دو تیم صاحب چند موقعیت برای گلزنی شدند اما مهمترین فرصت در دقیقه 85 برای پرسپولیس ایجاد شد.

محسن خلیلی با یک ضربه سر ضرب توپ را به تیرک افقی دروازه پاس کوبید اما نتوانست دومین گل خودش در این فصل را به ثمر برساند. چند دقیقه بعد باقری هم صاحب فرصت خوبی برای گلزنی شد اما به راحتی این موقعیت را از دست داد.پرسپولیس در دقایق پایانی به حفظ همین نتیجه راضی بود و پاس هم توانی برای ایجاد موقعیت جدی روی دروازه حریف نداشت. البته در دقیقه 93 مسابقه با اشتباه مدافعان سرخپوش، پاس همدان بهترین فرصت برای گلزنی را به دست آورد اما ابتدا معمارزاده و پس از آن مدافعان سرخپوش این موقعیت را به خوبی دفع کردند.

سرخپوشان با این پیروزی 32 امتیازی شدند و بالاتر از پیکان، استقلال و مقاومت در مکان سوم جدول قرار گرفتند. دیگر مسابقه این روز، بین تراکتورسازی و شاهین در تبریز برگزار شد و با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در اصفهان هم سپاهان یک نیمه با تساوی یک‌بریک مقابل مقاومت متوقف شد. نیمه‌دوم به دلیل بارش شدید برف، بازی  برگزار  نشد و مقرر شد  این دیدار دوباره برگزار شود.

کد خبر 97622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز