جمعه ۱۰ آذر ۱۳۸۵ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: یکی دو هفته پیش، شایعاتی در مورد ایکس‌باکس360 و آپدیت جدید پخش شده بود که به نظر می‌رسید ایکس‌باکس، تعدادی از کاربرها را به طور کامل از کار می‌انداخت.

البته هنوز هیچ اظهار نظری از طرف مایکروسافت در این باره انجام نشده و عرضه‌شدن کنسول‌های نسل جدید سونی و نینتندو هم باعث شد کسی دنبال این قضیه را نگیرد.

اما حالا این هفته شایعات مشابهی در مورد فرم‌ویرهای Wii پخش شده‌ است که بیشتر شایعات در انجمن‌های سایت رسمی نینتندو هستند.

به‌گزارش همشهری، کنسول جدید نینتدو شروع خوبی در بازار داشت و نینتندو هم بلافاصله با راه‌اندازی امکانات شبکه‌ای Wii، پشتیبانی از کنسول‌هایش را آغاز کرد. اما به نظر می‌رسد نینتندو کمی ‌شورش را درآورده باشد، زیرا دو روز بعد از عرضة رسمی کنسول، اولین آپدیت Wii در شبکه نینتندو قرار گرفته و کاربرها می‌توانستند فریم ویرهای خودشان را به روز کنند.

اما در انجمن‌های نینتندو پست‌های متعددی گفته‌اند که کنسول‌های آن‌ها پس از به روز شدن از کار افتاده و دیگر هیچ بازی را اجرا نمی‌کند.این سیستم‌ها بلافاصله پس از اتصال به شبکه WiiConnect 24 و دریافت کامل فایل آپدیت، با دادن یک پیغام اشتباه 110123 به طور کامل از کار افتاده‌اند.

کاربرهای بدشانسی که با این مشکل روبه‌رو شده بودند، پس از تماس با نینتندو و درخواست کمک متوجه شده‌اند که کاری از دست آن‌ها برنمی‌آید و باید کنسول‌هایشان را برای تعمیر به نمایندگی‌های نینتندو بفرستند.

البته نینتندو هنوز درباره این مشکل صحبتی نکرده اما با توجه به این که هنوز کنسول Wii کرک نشده، نمی‌توانیم مانند اتفاقی که برای 360 افتاد، علت این ایراد را به کرک شدن کنسول‌ها نسبت بدهیم. 

به هر حال این اتفاق برای خیلی‌های دیگر اصلا نیفتاده و باید همیشه این را در نظر گرفت که همة محصولات یک شرکت، صد درصد کامل نیستند.

نینتندو اعلام کرده که خرج پست و تعمیر کنسول‌ها به طور کامل برعهدة این شرکت است و خریداران در سریع‌ترین زمان ممکن، کنسول‌هایشان را صحیح و سالم تحویل خواهند گرفت. به نظر نمی‌رسد این شایعه دروغ باشد، اما احتمالا دلیلش تنها بدشانسی خریداران بوده و نه چیز دیگر.

کد خبر 9827

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز