همشهری آنلاین: شهر لس‌آنجلس با توجه به اینکه خشکسالی تاریخی در ایالت کالیفرنیا همچنان پابرجاست، شیوه‌ای غیرعادی را برای محافظت از ذخایر آبی‌اش در پیش گرفته‌است.

 

 

 

براساس گزارش ميل‌آنلاين، مقامات شهر لس‌آنجلس براي جلوگيري از تبخير شدن آب مخزن سيلمار در كاليفرنيا 96 ميليون توپ سياه پلاستيكي را روي اين مخزن رها كردند. اين توپ‌هاي تيره‌رنگ به شكلي طراحي شده‌اند كه از آب در برابر آلودگي غبار، باران، مواد شيميايي و حيات‌وحش محافظت كرده و همچنين مانع از تبخير شدن اين 300 ميليون گالن آب خواهد‌شد. پروژه‌اي كه بيش از 300 ميليون دلار هزينه داشته‌است.

توپ‌ها به سادگي روي سطح آب شناور مي‌شوند و از تابش پرتوهاي خورشيد جلوگيري مي‌كنند. علاوه بر محافظت در برابر تبخير، اين توپها همچنين مانع از وقوع واكنش‌هاي شيميايي مي‌شوند كه محصول آنها تركيب برومات است كه در دسته مواد سرطان‌زا قرار دارد. اين تركيب براي بيشتر انسان‌ها دردسرزا نيست، اما افرادي كه مقدار زيادي از اين تركيب كه به صورت طبيعي و در اثر ايجاد بروميد در آب ايجاد مي‌شود را به همراه آب مصرف مي‌كنند، دچار تهوع، اسهال و دلدرد‌هاي شديد مي‌شوند.

توپ‌هاي سياه همچنين مانع از آلوده شدن آب توسط جانداران و انواع آلودگي‌هاي محيطي خواهد‌شد. اين توپ‌ها به اندازه يك سيب بزرگ هستند و توليد هريك 36 سنت هزينه داشته‌اند، و به اين دليل سياه‌رنگ هستند كه رنگ سياه تنها رنگي است كه مي‌تواند پرتوهاي فرابنفش را منحرف سازد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱