شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرکز کنترل خشکسالی آمریکا، USDM گزارش کرد که برای اولین بار در ۱۵سال گذشته، کالیفرنیا در وضعیت خشکسالی فرو رفته‌ است.

کالیفرنیا

براساس گزارش لایو‌ساینس، این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به توسعه یافتن خشکسالی متوسطی در جنوب شرق کالیفرنیا و جنوب غرب آریزونا،‌این اولین باری است که کل این ایالت در طول 15 سال گذشته تحت تاثیر خشکسالی غیرمنتظره‌ای قرار گرفته‌است.

از 25 مارچ سال جاری این ایالات تحت وضعیت خشکی غیرطبیعی بوده‌است و مرکز کنترل خشکسالی در این هفته اعلام کرد کل کالیفرنیا را خشکسالی فراگرفته‌است.

کالیفرنیا

بخشی از مناطق این ایالت خشکسالی را بیشتر از دیگر نقاط احساس می‌کنند، برای مثال منابع آبی شهر منوتاگ تا پایان تابستان به اتمام خواهد رسید،‌از این رو از ساکنان این شهر درخواست شده تا مصرف آب را به شکلی جدی کاهش دهند. این اولین بار طی 80 سال گذشته در تاریخ این شهر است که چنین وضعیت کمبود آبی رخ داده‌است.

همچنین بسیاری از کشاورزان بخش های شمالی کالیفرنیا نیز در آبیاری مزارع خود دچار مشکلاتی شده‌اند. به گفته این مرکز ذخیره برف در این ایالت بسیار ناچیز است و میزان بارش باران کمتر از حد معمول محاسبه شده‌است،‌از سویی دیگر بسیاری از رودها و چاه‌های این مناطق نیز زودتر از زمان معمول خشک شده‌اند. دسترسی به تجهیزات آبیاری سطحی نیز در بسیاری از مناطق ممکن نیست و این وضعیت هرروز وخیم‌تر می‌شود.

ذخیره برفی کوه‌های کالیفرنیا براساس محاسبات یک‌سوم میانگینی است که تاکنون در تاریخ بارش‌های برفی این ایالت به ثبت رسیده‌است. زمستان معمولا مرطوب‌ترین دوران سال در کالیفرنیا است، اما ایجاد سیستمی پرفشار در دسامبر سال 2012 ایجاد شده و برای مدتی طولانی پایدار باقی ماند،‌ این شرایط را در کالیفرنیا متحول ساخت. این سیستم پرفشار به‌اندازه‌ای دوام یافت که هواشناسان برای آن نامی انتخاب کردند: مرکز پایدار مسخره.

براساس گزارش مرکز ملی آب‌و هوایی آمریکا، سال 2013 خشک‌ترین دوران در طول تاریخ ایالت کالیفرنیا بوده‌است.

کد خبر 257303
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز