همشهری‌آنلاین: مدیر اجرایی نمایشگاه یاد یار مهربان از فراخوان این نمایشگاه خبر داد و گفت ناشران تا سه‌شنبه 15 شهریور فرصت دارند ثبت نام کنند و برای نخستین بار تمامی مراحل ثبت‌نام اینترنتی خواهد بود.

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایبنا محسن عمو‌شاهی، مدیر اجرایی نهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: موسسه نشر شهر در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه به ویژه در میان دانش‌آموزان و ضرورت اقدام همه دستگاه‌های مسوول برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، با مشارکت سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» را برپا خواهد کرد.

مدیر اجرایی نهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» عنوان کرد: امسال برای نخستین بار ثبت‌نام ناشران برای شرکت در نمایشگاه، به صورت اینترنتی انجام می‌شود. ناشران می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی نمایشگاه به نشانی‌های www.shahrpress.ir و www.yadeyaremehraban.ir اقدام به ثبت‌نام و ورود اطلاعات آثارشان کنند.

عمو‌شاهی با اشاره به شرایط هفت‌گانه حضور ناشران در نمایشگاه، یادآور شد: کتاب‌های پیشنهادی ناشران در این دوره از نمایشگاه باید با محتوای آموزشی دوره‌های سه‌گانه آموزش و پرورش، مهارت‌های آموزشی معلمان، سیاست‌های فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران تناسب داشته باشند.

وی افزود: آخرین نوبت چاپ کتاب‌های پیشنهادی ناشران باید مربوط به سال‌های 1388 و پس از آن باشد. فقط نوبت چاپ کتاب‌های مرجع مانند فرهنگ‌ها و دایرة‌المعارف‌ها بر اساس نظر کمیته کارشناسی نمایشگاه، می‌تواند متعلق به سال‌های پیش از 1388 باشد.

مدیر اجرایی نهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» اظهار کرد: کتاب‌هایی که از سوی ناشران معرفی می‌شوند باید از نظر طراحی، چاپ، صحافی و قیمت، از کیفیت مناسبی برخوردار باشند. همچنین این کتاب‌ها نباید در شمار کتاب‌های نفیس، لوکس، حل‌المسائل، کمک درسی و فردی باشند، بلکه کتاب‌هایی معرفی شوند که قابلیت استفاده عمومی در کتابخانه‌های مدارس را دارند.

عموشاهی بیان کرد: ناشران تا سه‌شنبه (15 شهریور ماه) فرصت دارند به پایگاه اینترنتی مذکور مراجعه و ثبت‌نام کنند یا برای کسب آگاهی بیشتر با شماره 88976788 تماس بگیرند.

به گزارش همشهری‌آنلاین ، نمایشگاه یاد یار مهربان همزمان با هفته کتاب در بوستان گفت وگو واقع در بزرگراه چمران برگزار می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین