گروه ادب و هنر: سرپرست اجرایی باغ کتاب تهران گفت: بیش از 75 درصد عملیات ساخت این پروژه خاتمه پیدا کرده است.

book garden

کارفرما درخواست بهبود کیفیت این نمایشگاه را داشته است و اگر این خواسته‌ها برآورده شود، تا انتهای سال و به احتمال زیاد در بهمن‌ماه، این پروژه به اتمام می‌رسد.به گفته سعید شیرزاد، 96 میلیارد تومان در فاز اول پروژه باغ کتاب تهران هزینه شده است. قرار است پس از اتمام کار، این مجموعه بزرگ و چندمنظوره، بیشتر مشکلات و نیازهای مرتبط با کتاب را برطرف کند. نکته‌ای که مدیر پروژه درباره‌اش گفت: باغ کتاب تهران با ارائه هرروزه کتاب، در نمایشگاه کتاب تهران و نوع نگاه به آن تغییر ایجاد می‌کند؛ زیرا در باغ کتاب تهران امکان در دسترس بودن هرروزه کتاب فراهم می‌شود.

علی‌اکبر اشعری صبح دیروز در جمع خبرنگارانی که برای بازدید از این پروژه به تپه‌های عباس‌آباد رفته بودند، با اشاره به انجام بیش از 70درصد پروژه گفت: این مکان با 35 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی، حجم وسیعی از نمایشگاه‌ها را در اختیار دارد که برای کودکان و نوجوانان هم کار ویژه‌ای صورت داده است و یک‌چهارم باغ کتاب تهران به این گروه اختصاص می‌یابد. باغ کتاب تهران با طرح‌هایی که دارد، می‌تواند نقش مهمی در صنعت کتاب، نشر و کتابخوانی داشته باشد. این مجموعه در دنیا همتاهای زیادی ندارد و کم هستند مکان‌هایی با چنین مساحتی که به نمایش و فروش کتاب اختصاص داشته باشند.

مدیر پروژه باغ کتاب تهران افزود: سعی می‌کنیم با همه کتاب‌فروشی‌های کشور ارتباط برقرار کنیم تا دسترسی مخاطبان به کتاب تسهیل شود، از سوی دیگر، دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره کتاب را حل کنیم. این مکان همچنین استودیوی رادیو و تلویزیون و امکان پخش ماهواره‌ای را نیز در اختیار دارد؛ در نتیجه رسانه ملی هم می‌تواند مستقیما از این مکان برنامه تولید و ارسال کند. او با اشاره به مشکلات برگزاری نمایشگاه کتاب، تأکید کرد: یکی از مشکلات نمایشگاه این است که پیدا کردن غرفه‌ها برای مخاطبان کار دشواری است.

اینجا نمایشگاه کتاب به‌صورت تخصصی برگزار می‌شود؛ یعنی همانطور که کودک و نوجوان به‌عنوان موضوعی جدا کتاب‌هایش مشخص است، سایر موضوعات تخصصی هم غرفه‌های جداگانه خواهند داشت. همچنین پیش‌بینی شده است که مشاوران متخصص در هر غرفه حضور داشته باشند و کسانی که آگاهی لازم را ندارند، با مراجعه به این مشاوران، اطلاعات لازم را دریافت کنند.اکنون پراکندگی فروشگاه‌ها به‌نحوی نیست که نیاز مردم را برطرف کند و خریداران، کتاب‌های مورد نیاز خود را فقط از روبه‌روی دانشگاه تهران تهیه می‌کنند که البته شهرداری برای این موضوع نیز طرحی را درنظر دارد.

کد خبر 141714
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز