گروه ادب و هنر: پنجمین جشنواره تئاتردرمانی جانبازان اعصاب و روان در 2 بخش گروه‌های جانبازان اعصاب و روان و گروه‌های خیابانی(آزاد) یکشنبه آینده، 29 مهر آغاز به کار می‌کند.

در این جشنواره که با هدف اقدامات درمانی برای جانبازان برگزار می‌شود، 35 جانباز از میان 105 نفری که در بیمارستان اعصاب و روان جانبازان سعادت‌آباد حضور دارند، 10 نمایش را اجرا خواهند کرد.

علاوه بر این در بخش خیابانی نیز 7 نمایش در سطح شهر تهران اجرا می‌شود که طی این اجراها، هنرمندان جانباز به شهروندان، گل تقدیم می‌کنند. البته این جشنواره در ادامه شیوه درمان متفاوت و جدید بیمارستان سعادت آباد است و بیش از آن که یک جشنواره هنری باشد، جشنواره‌ای درمانی- هنری است.

دبیر امسال می‌گوید: جشنواره نمایش درمانی، تماشاگر‌محور نیست و تئاتر در این جشنواره با تئاتر به معنای رایج آن کاملا متفاوت است؛  این‌جا تمرکز بر درمان است و آثار نمایشی مبتنی بر توانبخشی و برطرف کردن نارسایی‌های روحی و روانی اجرا می‌شوند . این نمایش‌ها حاصل تلاش تیم درمانی مرکز روانپزشکی سعادت آباد است.

مجید امرایی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، ادامه داد: نمایش‌درمانی ،کوک کردن ساز انسانی است که از کودک افتاده؛ در همین راستا مخاطبان نمایش‌درمانی، خود باید درمانجو یا پژوهشگر و علاقه‌مند به این شیوه درمانی باشند.

داوری این جشنواره متفاوت نیز متفاوت خواهد بود.

امرایی در این باره گفت: داوری با شکل رایج دیگر جشنواره‌ها کاملا متفاوت است و در 2بخش تخصصی وهنری و با همکاری چهره‌هایی همچون عبدالنبی شریف‌پور، نسرین یمینی‌نیا، محسن فلاحتی و دکتر دریجانی به عنوان ناظر بخش درمانی و لیلا جواهری، مریم سرحدی و مجید جعفری در بخش هنری برگزار می‌شود.

بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار، اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن نمایش درمانی، انجمن تئاتر درمانی و شهرداری منطقه، حامیان اصلی جشنواره تئاتر درمانی هستند.