شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۶ - ۰۶:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد در پیامی به جشنواره تئاتر رضوی از هنرمندان خواست با توجه به سیره امام رضا (ع) به وظیه تاریخی خود در سیراب کردن روح و روان انسان‌ها عمل کنند.

به گزارش ایسنا در پیام دکتر احمدی‌نژاد آمده است:"سلام و درود خدا به محضر عزیزترین میهمان ایران‌زمین، هشتمین حجت خدا در زمین، ابوالحسن علی ابن موسی الرضا (ع) و به دوست‌داران آن حضرت از شیعیان تا عاشقانش از هر دین و آیین و سلام و درود خدا به شما هنرمندان متعهد که با توسل به هنر نمایش، خلاقیت‌های خویش را با شمیم گل محمدی (ص) عطری رضوی می‌بخشید.

بسیار خرسندم که در آستانه پنجمین جشنواره تئاتر رضوی و به برکت وجود مقدس این امام بزرگوار، نکاتی را یادآور شوم."

در ادامه این پیام آمده است: هنر یک شیوه بیان است، یک شیوه ادا کردن است، منتها این شیوه بیان از هر تبیین دیگر، درست‌تر، دقیق‌تر، نافذتر و ماندگارتر است.

زیبایی، جلوه حق است و هنرمندان با هنر خویش، حجاب از این جلوه بر می‌گیرند؛ بنابراین، هنری اصالت دارد و ماندگار است که رو به سوی کانون نورانی هستی، آن حقیقت ازلی و ابدی داشته باشد و هنر نمایش، با پشتوانه سرشار فرهنگ اسلامی کشورمان و با ویژگی حق‌پرستی و باطل‌ستیزی، خضوع هنرمندانه بر آستان باری‌تعالی است.

رییس‌جمهور افزوده است: اگر هنر تئاتر پیام‌آور تعالی بشری و بیانگر انسان کامل و صحنه نمایش حقیقت‌طلبی و عدالت‌گستری باشد، می‌توان آن را ابرپدیده خردورزی و زیبایی‌شناسی انسان دانست. تئاتر می‌تواند در مسیر توسعه فرهنگ اسلامی ایرانی و در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی، تاثیر مستقیمی بر اصول اخلاقی، مذهبی و اجتماعی بگذارد.

در همین راستا ضروری است جشنواره تئاتر رضوی با تکیه بر آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی در گسترش فرهنگ مهرورزی با وام گرفتن از فرهنگ رضوی و با تمرکز بر سیره و تفکرات حضرت رضا (ع) به وظیفه تاریخی خود در سیراب ساختن روح و روان آدمی از زلال عشق و معرفت و چشمه‌سار عدالت، عمل کند.

بی‌گمان این رویکرد ارزشی، به میمنت و به لطف وجود معنوی و آسمانی ثامن‌الائمه، زمینه‌ساز تبیین و تعریف نوینی از تئاتر ایران در جایگاه راستین و حقیقی خود خواهد شد.

منزلت و اعتلای این هنر والا به دست آفرینش‌گران فرهیخته و متعهد و مخاطبان هوشمند آن رقم خواهد خورد.

اینجانب بار دیگر مراتب قدردانی خویش را از هنرمندان متعهد و دست‌اندرکاران این جشنواره مبارک اعلام می‌دارم و امیدوارم با سعی و تلاش هر چه بیشتر، آغازگر حرکت نوینی در عرصه تئاتر دینی باشید و زمینه را برای عرضه بین‌المللی معارف عمیق ایمانی از طریق هنر تئاتر، فراهم آورید.

کد خبر 36204

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز