پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۶ - ۰۵:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیکر حمید قنبری پیشکسوت عرصه‌ تئاتر، سینما و دوبله‌، چهارشنبه 11 مهر، از مقابل خانه‌ سینما تشییع و در قطعه‌ هنرمندان ایران به‌خاک سپرده شد.

 به گزارش ایسنا، حمید قنبری، پیشکسوت عرصه‌ تئاتر، سینما و دوبله‌ ایران، هفتم مهرماه در سن 83 سالگی و به‌دلیل عوارض ناشی از سکته‌ قلبی در تهران درگذشت.

این هنرپیشه‌ی پیشکسوت تئاتر دهه‌ 20، از سال 1330 کار فیلم را شروع کرد و در حدود 16 فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت.

او خود را متعلق به تئاتر ایران می‌دانست نه رادیو؛ می‌گفت، نخستین کارش را خطیبی با نام "دستکش سفید" نوشته بود و بعد از آن در فیلم‌هایی چون "جدال با شیطان"، "زندگی شیرین است"، "لات جوانمرد"، "ستارگان می‌درخشند"، "عمو نوروز"، "انسان پرنده"، "یک نگاه"، "بلبل مزرعه"، "عروس پشت پرده"، "بام عشق"، "دختر همسایه"، "بچه ننه" و .... بازی کرد.

"مسافران مهتاب" به‌کارگردانی مهدی فخیم‌زاده آخرین بازی بود که در سال 1366 ساخته شد.

این هنرمند سال‌ها در عرصه‌ی نمایش حضوری مستمر داشت و در بیش از 80 تئاتر ایفای نقش کرد.

اما صدای ماندگار او که شخصیت کمدی "جری لوییس" را ساخته است، حمید قنبری را به هنرمندی محبوب و دوست‌داشتنی در عرصه‌ دوبله تبدیل کرد.

قنبری همواره از کار دوبله به‌عنوان یکی از جالب‌ترین فعالیت‌هایش یاد کرده و مهم‌ترین کارش در این حوزه را همان دوبله صدای جری لوییس می‌دانست؛ وی به‌سادگی به‌جای جری لوییس بداهه‌گویی می‌کرد تاکید داشت که شخصیت این بازیگر را به خود شبیه است.

مراسم بزرگداشت حمید قنبری، پنجشنبه، 12 مهرماه از ساعت 14 تا 15:30 در مسجد حجت‌ابن‌الحسن واقع در سهره‌وردی شمالی برگزار شود.
 

کد خبر 33118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز