پگاه شفتی: تُستری که نان‌هایی به شکل برگ‌های پاییزی بیرون می‌دهد و ریموت کنترل تلویزیونی که جادو می‌کند. عجیب است، اما ممکن است واقعیت داشته باشد. پس بیایید نگاهی به چند ابزارک ارتقا یافته‌ی خانگی بیندازیم:

ابزارک‌های خانگى

ریموت کنترل جادویی

این‌جا مدرسه‌ی هاگوارتز نیست، ولی این چوب جادویی (Magic Wand) شاید هرکسی را به یاد هری پاتر بیندازد. این دستگاه تنها با چند حرکت ساده به چپ، راست، بالا یا پایین می‌تواند بر تمام دستگاه‌هایی که ریموت کنترل دارند، چیره شود. کلید برق را روشن یا خاموش کند، شومینه را پر از آتش کند، یا صدای ضبط را کم و زیاد کند... این چوب جادویی می‌تواند در آن واحد بر 13دستگاه دارای ریموت کنترل، فرمانروایی کند.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی 705

 

ترازوی دیواری

وقتی با آن کاری ندارید، مانند یک ساعت دیواری دیجیتالی عمل می‌کند و می‌تواند هم‌زمان، هم مایع و هم جامد را وزن کند. اما صبر کنید، این یک ترازوی معمولی نیست. این ترازو که نام تجاری آن «سالتر» است، یک صفحه‌ی فلزی و یک نمایشگر دارد. نمایشگر آن به دیوار وصل می‌شود و صفحه‌ی فلزی آن قابل حمل است. وقتی یک ماده‌ی غذایی روی آن می‌گذارید، می‌توانید وزنش را روی نمایشگر دیواری‌اش بخوانید و خیالتان راحت باشد که مثل ترازوهای دیگر آب یا ماده‌ی غذایی وارد موتورش نمی‌شود.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی 706

 

نان تست برگی

این تستر خلاقانه به‌دست یک طراح چینی، طراحی شده است و به نظر می‌رسد بیش‌تر از این‌که یک وسیله‌ی برقی خانگی باشد، یک وسیله‌ی دکوری برای خانه است. البته این تستر، به لطف فناوری نانو می‌تواند نان را با رگبرگ‌هایی درست مانند یک برگ، تست کند.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی 706

 

شومینه‌ی همراه

نه، این قاب عکسی آتشین نیست، بلکه یک آتش واقعی است که در یک شومینه‌ی واقعی قابل حمل می‌سوزد. این شومینه که از فولاد ضد زنگ ساخته شده، می‌تواند به هر دیواری که کاربر می‌خواهد نصب شود. در ضمن، این شومینه  بدون نیاز به دودکش یا خط لوله گاز، فقط با یک لیتر سوخت، تا پنج ساعت کار می‌کند. البته با استفاده از فناوری پاک سوزاندن سوخت‌های زیستی. بدون دود، بو، خاکستر یا دوده.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی 706

 

اجاق پیله‌ای

این اجاق که مثل یک پیله می‌تواند غذاهای بسته‌بندی شده را بپروراند و تحویل شکم انسان دهد، در سال 2009 برنده‌ی جایزه‌ی برترین ابزارک خانگی شرکت الکترولوکس شده است. در این مسابقه 900 شرکت کننده از 50 کشور شرکت کردند که همه، دانشجوی طراحی صنعتی بودند. این دستگاه که هنوز وارد بازار نشده، با هدف مقابله با کمبود غذا در جهان ساخته شده است.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی 706

 

چمن‌زنِ وجین‌کن

دستگاه‌های چمن‌زنی، سال‌هاست که در انواع مختلف در باغچه‌ها و باغ‌ها حضور دارند و دیدن هرکدامشان در حیاط یک خانه، خیلی پیش‌پاافتاده است. اما به تازگی دستگاهی به نام«واندا ویدر» ابداع شده که باغبان با خوابیدن روی آن می‌تواند هم بکارد، هم برداشت کند، هم وجین کند و از همه مهم‌تر استراحت کند. بدون این‌که در هنگام تمام این کارهای باغبانی به پشت، گردن یا کمرش فشاری بیاید. این دستگاه سقفی دارد که ضمن ایجاد سایه‌بان برای کاربر، توسط پنل‌های خورشیدی، انرژی لازم را به موتور وارد می‌کند. انتظار می‌رود در پایان سال جاری میلادی این دستگاه برای فروش به بازار عرضه شود.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی 706


با آیپد، حتی در بستر

عاشقان اپل حالا بهانه خوبی دارند تا آیپد دوست داشتنی‌شان را با خود به تخت‌خواب ببرند. این تخت منحصربه‌فرد دارای دو جایگاه مخصوص قرار گرفتن آیپد است که در بالای تخت نصب شده است. این بستر همراه با چهار بلندگو و یک امپلی فایر 250 وات، می‌تواند تبدیل به بستر رؤیاهای کاربران اپل شود.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی 706

کد خبر 222225
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز