۲ زورگیر خشن شگرد تازه‌ای برای سرقت‌هایشان داشتند. آنها با انتشار آگهی فروش ماشین، طعمه‌هایشان را سر قرار می‌کشاندند و پس از اطمینان از پر بودن حساب‌شان دست به زورگیری می‌زدند.

متهمان

اعضاي اين باند در برخي از سرقت‌ها دست به زورگيري از مواد‌فروشان مي‌زدند.تحقيقات پليس براي دستگيري اين دو سارق زورگير اوايل ارديبهشت امسال شروع شد. آن روز مردي سراسيمه خودش را نزد مأموران پليس رساند و مدعي شد كه دقايقي قبل 2سارق زورگير با تهديد چاقو همه 64ميليون تومان موجودي حسابش را دزديدند.

حرف‌هاي اين مرد اما نشان مي‌داد كه شگرد دزدان براي اين سرقت با شگردهاي معمولي تفاوت داشت. مالباخته به مأموران گفت: چند روز پيش با ديدن آگهي فروش خودرو، با فروشنده تماس گرفتم. مبلغي كه براي ماشينش درنظر گرفته بود مناسب بود و بعد از گرفتن آدرس، براي ديدن ماشين راهي فلكه سوم تهرانپارس شدم.

در آنجا با 2مرد جوان روبه‌رو شدم. آنها ماشين را نشانم دادند، از آن خوشم آمد و گفتم مي‌خواهم آن را بخرم. اين دو جوان اما گفتند فقط به اين شرط ماشين را مي‌فروشند كه پولم نقد باشد. من هم براي اطمينان آنها، همراه صاحب ماشين به مقابل عابربانك رفتم تا ثابت كنم كه حسابم پر از پول است. وقتي اين مرد رسيد موجودي حسابم را ديد، گفت كه مشكلي براي انجام معامله ندارد.

اما هنوز چند قدم بيشتر از دستگاه عابربانك دور نشده بوديم كه اين مرد به همراه دوستش به من حمله كردند و با تهديد چاقو و قمه، كارت عابربانكم را دزديدند. آنها تيغه چاقوي‌شان را زير گلويم گذاشته بودند و من از ترس چاره‌اي جز انجام دستورشان نداشتم. با شكايت اين مرد، پرونده در اختيار تيمي از كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران قرار گرفت و تحقيقات براي شناسايي و دستگيري دزدان خشن شروع شد.

  • خريدهاي ميليوني

چند ساعت پس از گزارش اين سرقت، مشخص شد كه دزدان پس از سرقت كارت عابربانك، با در اختيار داشتن رمز آن اقدام به انتقال 64ميليون تومان موجودي حساب مالباخته به چند حساب ديگر و همه اين مبلغ را صرف خريد طلا و سكه كرده‌اند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه آنها با استفاده از مدارك شناسايي سرقتي چند حساب بانكي باز كرده و پول‌ها را به اين حساب‌ها واريز كرده بودند تا پليس نتواند از اين طريق آنها را ردگيري كند.

در شرايطي كه سرنخي از دزدان نبود، مأموران در جريان شكايت‌هاي مشابه ديگري هم قرار گرفتند كه نشان مي‌داد دزدان سرقت‌هاي ديگري را هم رقم زده‌اند.كارآگاهان در ادامه دريافتند كه دزدان براي خريد طلا و سكه راهي طلافروشي‌هاي جنوب شهر مي‌شوند. تصاويري كه از سارقان به‌دست آمده بود در اختيار بسياري از طلافروش‌ها قرار گرفت و به اين ترتيب نخستين متهم اين پرونده دستگير شد.

  • خريد ناكام

ماجرا از اين قرار بود كه يكي از دزدان پس از آخرين سرقت ميليوني راهي طلافروشي شده بود تا 50ميليون تومان سكه‌ و طلا بخرد. صاحب طلافروشي اما متوجه شد كارت‌هاي عابربانكي كه در دست اين مرد است، با اسامي مختلف است. او همچنين دريافت كه چهره اين مرد شباهت زيادي به يكي از دزدان تحت تعقيبي دارد كه پليس عكس آنها را توزيع كرده بود. بنابراين با كلانتري تماس گرفت و مرد جوان دستگير شد. اوكه امين نام دارد به اداره آگاهي منتقل شد و به زورگيري‌هاي سريالي با همدستي دوستش به نام پرويز اعتراف كرد. به اين ترتيب پرويز هم به دام افتاد و در بازجويي از او مشخص شد كه متهمان شگردهاي ديگري هم براي زورگيري داشتند.

  • سرقت از موادفروش‌ها

متهمان در اعترافاتشان گفتند: در بعضي از سرقت‌ها، طعمه‌هايمان موادفروش‌ها بودند. ما آنها را از طريق واسطه شناسايي مي‌كرديم و پيغام مي‌داديم كه مواد زيادي براي فروش داريم. آنها با ما تماس مي‌گرفتند و وقتي سر قرار مي‌آمدند، مي‌گفتم كه براي خريد مواد بايد حساب‌شان پر باشد.

آنها هم براي اطمينان ما را مقابل عابربانك مي‌بردند تا موجودي حساب‌شان را نشان دهند. همان موقع كه رمزشان را وارد مي‌كردند آن را حفظ مي‌كرديم و بعد با تهديد چاقو و قمه، كارت‌شان را سرقت و حساب‌شان را خالي مي‌كرديم. متهمان همچنين مدعي شدند: بعضي وقت‌ها هم مقابل عابربانك‌ها مي‌ايستاديم و افرادي را كه از دستگاه استفاده مي‌كردند را زيرنظر مي‌گرفتيم. پس از اينكه رمزشان را به‌خاطر مي‌سپرديم آنها را تعقيب مي‌كرديم و در فرصتي مناسب كارت‌شان را با تهديد چاقو سرقت كرده و حساب‌شان را خالي مي‌كرديم.

سرهنگ كارآگاه سعدالله گزافي، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: مجوز انتشار عكس بدون پوشش چهره متهمان صادر شده و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به پايگاه چهارم آگاهي مراجعه كنند.

کد خبر 296570

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha