جمعه 26 آبان 1396 | به روز شده: 21 دقیقه قبل

HAMSHAHRIONLINE

The online version of the Iranian daily Hamshahri
ISSN 1735-6393
سه شنبه 21 شهریور 1396 - 12:34:26 | کد مطلب: 381857 چاپ

۷ گام غذایی برای افزایش سطح انرژی روزانه

زندگی > تغذیه - همشهری آنلاین:
اگر گمان می‌کنید خستگی شما در طول روز، مزمن و بیش از حد است به پزشک مراجعه کنید. اما این را بدانید که بیشترین علل مربوط به خستگی‌های روزانه ناشی از رژیم‌های غلط غذایی است.

به گزارش آوای سلامت به نقل از readersdigest خبر خوب این است که استفاده از موادغذایی طبیعی انرژی‌زا این روند را می‌تواند کاملا معکوس کند:

  • خشکبار: بادام، فندق و بادام زمینی سرشار از منیزیم هستند، عنصری که نقش کلیدی در تبدیل شکر به انرژی دارد. همچنین آنها سرشار از فیبر هستند. فیبر قندخون را متعادل نگاه می‌‌دارد و باعث می‌شود دیرتر احساس گرسنگی کنید.
  • شکلات تلخ: خوردن شکلات تلخ پس از ناهار می ‌تواند جایگزین یک دسر خوب باشد. شکلات حاوی ماده‌ای به نام تئوبرومین است که نقشی مشابه کافئین در قهوه داشته و به بهبود وضعیت انرژی در شما کمک می‌کند.
  • نان سبوس‌دار: کربوهیدرات ۶۰ درصد انرژی مورد نیاز بدن شما را تامین می ‌کند. غلات سبوس دار حاوی مواد کربنی پیچیده و سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند. خوردن غلات سبوس‌دار از افزایش ناگهانی قند خون در شما جلوگیری می‌کند.
  • هل سبز: هل موجب افزایش انرژی شما شده و گردش خون را بهبود می‌‌بخشد.
  • مارچوبه: این سبزی خوشرنگ حاوی ویتامین ب است. این ویتامین کربوهیدرات‌های دریافتی بدن را تبدیل به سوخت مورد نیاز بدن یعنی گلوکز می‌‌کند. همچنین مارچوبه حاوی مقادیر زیادی فیبر است که منجر به متعادل نگاه داشتن قندخون می‌شود
  • مخلوط آب و لیمو: این محلول الکترولیتی برای سلول‌ها به منظور تولید انرژی لازم است. در واقع نوشیدن آب یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن روزی بهتر به شمار می‌رود. نتایج یک تحقیق در سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد زنانی که دچار اندکی کم آبی بوده‌اند بیشتر از سایرین احساس خستگی مفرط می ‌کرده‌‌اند.
  • ویتامین ث: پژوهش‌‌های جدید نشان داده است که کمبود ویتامین ث باعث خستگی می‌شود. این ویتامین برای سلامت غدد فوق کلیوی لازم است. این غدد از احساس خستگی ناشی از استرس پیشگیری می‌‌کنند. ویتامین ث همچنین از ابتلا به عفونت‌‌ها پیشگیری کرده و باعث جذب بهتر آهن می‌‌شود./