یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: همه مطالبات و عیدی فرهنگیان تا پایان سال 1388 پرداخت می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر حمیدرضا حاجی بابایی درحاشیه همایش فجرآفرینان عاشورایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش در اختیار وزارت رفاه بوده است و سازمان بازنشستگی آنرا پیگیری می کند، افزود: دولت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار داده است که سعی می‌کنیم این پاداش هرچه زودتر در اختیار فرهنگیان بازنشسته قرار گیرد.

وی درادامه با اشاره به اینکه مقاوم سازی مدارس در جهت بازسازی آن صورت می‌پذیرد اضافه کرد: با توجه به بودجه‌های مصوب، در پایان برنامه پنجم، درکشور دغدغه مدرسه به معنا و مفهوم امروزی نخواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا کسری بودجه پروژه‌های مقاوم سازی، روند کار را کند نمی‌کند ؟ گفت: با قانونی که در مجلس تصویب شده بود مقرر شد در طول برنامه چهارم، 4 میلیارد دلار برای مدرسه سازی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد و این در حالی است که دو و نیم میلیارد دلار آن تاکنون تخصیص یافته است.

حاجی بابایی با بیان اینکه با تعدیلی که سازمان مدیریت حساب کرده است مجموع آن 4 میلیارد دلار، 7 و نیم میلیارد دلار می‌شود ادامه داد: بنابراین در طول دوره برنامه پنجم رقم بالایی برای مدرسه سازی و مقاوم سازی خواهیم داشت.

وی با اشاره به ماده 26 برنامه پنجم که دولت در آن مقاوم سازی و تعدیل را با هم آورده است گفت: مشکل این است که بودجه زودتر از برنامه پنجم مصوب می‌شود و با درخواستی که به مجلس و دولت ارائه کرده ایم رئیس جمهور قول داد که مشکل را حل کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر 1070 میلیارد تومان بودجه عمرانی برای این وزارتخانه اختصاص یافته و بودجه مقاوم سازی سال گذشته 750 میلیارد تومان بوده است، افزود: می‌خواهیم بودجه 150 میلیارد تومانی مقاوم سازی سال 88 و 600 میلیارد تومان مابه التفاوت مقاوم سازی این سال را در مقایسه با سال گذشته به بودجه اضافه کنیم.

حاجی بابایی در باره سرانه دانش آموزان استثنایی با اشاره به اینکه برای هر 4 دانش آموز استثنایی یک معلم داریم اضافه کرد: میزان هزینه دانش آموزان استثنایی در حال حاضر 4 برابر دانش آموزان عادی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اخذ وجوه نقدی در مدارس گفت: مطابق اصل 30 قانون اساسی بابت آموزش در مدارس دولتی نباید از دانش آموزان پولی دریافت شود ولی در برخی از مدارس انجمن اولیا و مربیان و مدیران برای کارهای فوق برنامه مدارس مبالغی دریافت می‌کنند که مشکلی در آن وجود ندارد.

همایش بزرگ فجر آفرینان عاشورایی با هدف تجلیل از ایثارگران حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش در سالن اجتماعات حج و زیارت برگزار شد.

کد خبر 101187

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز