سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت اعلام کرد: رقم یارانه نقدی هنوز تعیین نشده است

محمدرضا فرزین درباره رقم یارانه نقدی گفت: بخش عمده‌این یارانه‌ها در سال اول به‌صورت نقدی خواهد بود اما هنوز رقم  آن مشخص نشده است. فرزین افزود: تمام ارقامی‌که تاکنون توسط برخی از افراد در مورد میزان یارانه نقدی اعلام شده مربوط به بحث‌های کارشناسی است و هنوز عدد خاصی مصوب نشده است.

وی با بیان آنکه‌‌‌ براساس حساب‌های بانکی کارت‌های عدالت توزیع می‌شوند، تصریح کرد: پرداخت یارانه‌ها محدود به توزیع کارت‌های عدالت نیست و افراد می‌توانند از حساب‌های بانکی خود نیز استفاده کنند. فرزین ادامه داد: علاوه بر بانک‌ها براساس آنچه در قانون آمده مؤسسات مالی و اعتباری دولتی و غیردولتی نیز در امر بازتوزیع یارانه‌ها فعال خواهند بود.

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: تعاونی‌های اعتبار نیز در این چارچوب قرار می‌گیرند و می‌توانند در امر بازتوزیع فعال شوند.

خوشه‌بندی منتفی شده اما مردم به سایت مرکز آمار مراجعه کنند

از سوی دیگر، وزیر امور اقتصادی و دارایی هم درباره خوشه‌بندی‌ها و ملاک عمل هدفمند کردن یارانه گفت: پرداخت نقدی یارانه‌ها محدود و مشروط به خوشه‌بندی‌ها نیست؛ بنابراین طبق قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تمامی‌افراد متقاضی شامل دریافت نقدی و یارانه‌ها می‌شوند.

شمس‌الدین حسینی در عین حال با تأکید بر اینکه خوشه‌بندی‌ها و کار مرکز آمار به‌عنوان یک فعالیت مبنایی ادامه خواهد یافت، افزود: مردم باید در جهت تسریع و تکمیل اطلاعات اقتصادی خود با مرکز آمار همکاری کنند اما باید دانست دریافت نقدی یارانه‌ منوط به خوشه‌بندی‌ها نیست.

کد خبر 101343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز