همشهری آنلاین: دولت زیمبابوه ادعاهای مطرح شده در رسانه های غربی مبنی بر توافق با ایران برای استخراج ذخایر اورانیوم را کذب دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، زیمبابوه با رد ادعاهای برخی رسانه های غربی درباره توافق با ایران برای استخراج اورانیوم اعلام کرد که هیچ مدرکی برای این ادعا وجود ندارد.

"ولشمن نکوبه" وزیر بازرگانی زیمبابوه با بیان این مطلب خاطرنشان کرد که وجود ذخایر اورانیوم در این کشور آفریقایی هنوز به اثبات نرسیده و ادعای روزنامه دیلی تلگراف مبنی بر توافق هراره با تهران درباره بهره برداری از این ذخایر اورانیوم غیرواقعی است.
 
این در حالی است که حمایت "رابرت موگابه" رئیس جمهوری زیمبابوه از برنامه هسته ای ایران در سفر اخیر "محمود احمدی نژاد" به این کشور، ادعاهای رسانه های غربی درباره توافق این دو را به همراه داشته است.
 
روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف با پرداختن به سفر رئیس جمهوری ایران به زیمبابوه مدعی توافق تهران و هراره برای حفاری معدن به منظور استخراج اورانیوم شده و نوشته بود که مقدمات این توافق در سفر ماه گذشته یکی از معاونین "رابرت موگابه" به ایران انجام و در سفر "محمود احمدی نژاد" به هراره نهایی شد.

نکوبه در ادامه سخنان خود تاکید کرد که چنین توافقنامه ای امضا نشده است. به گفته وی برای چنین ادعایی باید ابتدا وجود ذخایر اورانیوم در زیمبابوه به اثبات برسد.

خاطرنشان می شود که در جریان سفر احمدی‌ نژاد به زیمبابوه 11 سند همکاری شامل 10 یادداشت تفاهم و یک برنامه اجرایی در حضور روسای جمهور دو کشور به امضای مقامات عالی‌رتبه ایران و زیمبابوه رسید.

کد خبر 106075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز