همشهری آنلاین : معاون فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه بحث وزارت علوم در اجرای طرح عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها قاعدتا تفکیک جنسیتی نیست، افزود: بحث ما در کلیات این است که به عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها اهمیت داده شود و این مساله نیز بر آمده از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

دکتر خواجه سروی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این مصوبه، افزود: در این مصوبه آمده است که در صورت وجود امکانات، کلاس‌های درسی باید به صورت جداگانه برگزار شود؛ ولی بحث بر سر تفکیک جنسیتی نیست و ما نیز هیچ وقت چنین مساله‌ای را عنوان نکرده‌ایم.

وی با تاکید بر رعایت عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها، اظهارکرد: این مسئله جزو قوانین است و ما اعتقاد داریم که دانشگاه‌ها ملزم به اجرای آن هستند و باید به آن اهمیت دهند.

خواجه‌سروی با بیان اینکه بخشی از اجرای مقررات نیاز به فرهنگ سازی دارد، افزود: در بخش دیگر به اطلاع رسانی در بین دانشجویان، کارکنان و حتی اساتید نیاز دارد که طبیعی است برخی از آنها از این مقررات اطلاعاتی نداشته باشند.

وی ادامه داد: برای اطلاع‌رسانی راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها جلسه توجیهی در مراسم ورود دانشجویان جدید به دانشگاه است، سپس در محیط دانشگاه نیاز به فرهنگ سازی دارد که این رسالت را می‌توان از سوی اساتید مشاوره فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌های عفاف و حجاب مطرح کرد.

معاون فرهنگی وزارت علوم با اشاره به برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها، تصریح کرد: محتوای این نمایشگاه‌ها این است که عفاف و حجاب یک امر جهانی است و در همه ملت‌ها و اقوام بوده و عفت، پاکدامنی و تقوا جزو ارزش‌های انسانی و جهانی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه اگر کسی مقررات را رعایت نکرد باید با آن طبق مقررات رفتار شود، افزود: تجربه گذشته نشان داده است که رعایت نکردن قانون از سوی گروه بسیار کمی از افراد صورت می‌گیرد.

خواجه سروی با بیان اینکه اکثریت قاطع کسانی که در دانشگاه‌های ما تحصیل می‌کنند، افراد متدینی هستند، افزود: تعداد کسانی که بخواهند با مقررات و مصوبات عناد ورزیده و محیط دانشگاه را بر هم زده و روح و صفا و محبت را از دانشگاه بگیرند، در دانشگاه‌ها خیلی کم است.

وی به مسائل و مشکلاتی که باید از طریق راه‌های نرم و فرهنگی حل شود اشاره کرد.

خواجه‌سروی در ادامه به سیاست توسعه دانشگاه‌های تک جنسیتی همچون دانشگاه الزهرا(س) در پی درخواست‌های مردمی از دولت نهم اشاره کرد و گفت: در راستای این سیاست، توسعه دانشگاه‌ها و موسسات تک جنسیتی غیردولتی در دستور کار قرار گرفت و برای تعدادی از آنها نیز مجوز داده شد.

وی با اشاره به ایجاد دانشگاه حضرت معصومه(س) در قم، اظهارکرد: این دانشگاه هم اکنون در حال راه اندازی است و به صورت کامل توسعه نیافته است.

کد خبر 106901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز