چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: راهکارهای اجرای قانون حجاب و عفاف در دانشگاهها در شورای هماهنگی فعالیتهای فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا خواجه سروی گفت: این جلسه به منظور بررسی راهکارهای اجرای قانون حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها و همچنین جهت سیاستگذاری و تدوین برنامه ها در خصوص پوشش اسلامی و بهینه سازی ارتباطات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تشکیل شد.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی جدی در حوزه حجاب و عفاف افزود: در حال حاضر برنامه ‌ریزی‌ و سیاستگذاریها بیشتر بر سامان دهی پوششی دانشجویان جدید الورود متمرکز هستند و در آینده‌ای نزدیک، این برنامه ها و سیاستها در قالب یک آیین‌نامه و دستورالعمل به دانشگاههای سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: از ظرفیت تمام تشکلهای دانشجویی، کانونهای فرهنگی هنری، ‌نشریات دانشجویی و همچنین اساتید و کارکنان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی جهت فرهنگ‌ سازی و ایجاد بستر در زمینه گسترش پوشش اسلامی در محیط‌های علمی و ارتقای سطح بینش دانشگاهیان استفاده می‌ کنیم.

وی از اجرای منشور اخلاقی دانشجویان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی اساتید و کارکنان از ترم آینده تحصیلی خبر داد.

به گفته خواجه سروی در جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، راهکارهای ایجاد ارتباط تنگاتنگ خانواده‌ها با دانشگاه‌ها و دانشجویان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با رو به بهبود خواندن وضعیت حجاب در دانشگاه‌ها افزود: اکثر دانشجویان دانشگاه‌های کشور به رعایت امر حجاب و پوشش تمایل دارند که این برگرفته از اعتقادات قلبی و مذهبی آنها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم یادآور شد: در مسیر گسترش فرهنگ حجاب و عفاف خصوصا‌ در دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی باید سلیقه‌ها کنار گذاشته و طبق مقررات عمل شود.

وی ادامه داد: براساس مقررات رویارویی با یک امر فرهنگی مثل حجاب باید ایجابی و در مسیر آگاه‌سازی باشد.

خواجه سروی با اشاره به ریشه فرهنگی بدحجابی گفت: اگر حمل بر این نشود که تقصیر را به گردن دیگران می‌اندازیم، باید بگوییم کار فرهنگی در دانشگاه‌ها، جنبه تکمیلی دارد نه تاسیسی، چون دانشجویان دوره راهنمایی و دبیرستان را گذرانده‌اند و تاثیرپذیری در این سن، کمتر از دوره‌‌های قبل است.

نشست فوق‌ العاده شورای هماهنگی فعالیتهای فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، به ریاست معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با حضور معاونین فرهنگی جهاد دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سازمان بسیج دانشجویی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان اعضای این شورا برگزار شد.

کد خبر 109306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز