همشهری آنلاین : نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دانشگاه آزاد تنها به شرطی می تواند از طرح وقف مراکز آموزشی مجلس بهره مند شود که بحث مالک بودن هیئت موسس آن ثابت شود.

محمد حسن دوگانی در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره طرح مجلس در خصوص وقف مراکز آموزشی غیرانتفاعی افزود: از آنجا که دو فوریتی این طرح رأی نیاورد یک فوریتی آن به کمیسیون آموزش بر می گردد و اعضای کمیسیون جزئیات آن را مورد بررسی بیشتری قرار می دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: روح طرح این است که برای کلیه موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی قابل اجرا باشد. بر اساس آن اگر هیئت موسس مالک موسسه ای باشد می تواند مورد ملک را وقف کند.

وی با بیان اینکه این طرح، دانشگاه آزاد را نیز پوشش می دهد، گفت: دانشگاه آزاد تنها به شرطی می تواند از این طرح بهره مند شود که بحث مالک بودن هیئت موسس آن ثابت شود.

دوگانی اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اعلام می کند که صیغه وقف را خوانده اما بر اساس تغییراتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در اساسنامه دانشگاه آزاد داده است هیئت امنای دانشگاه تصمیم گیرنده است.

وی افزود: با اجرایی شدن اساسنامه، دانشگاه آزاد هیئت امنایی می شود و هیئت امنا باید در خصوص مدیریت دانشگاه آزاد تصمیمگیری کند. در صورت هیئت امنایی شدن دانشگاه آزاد به دلیل اینکه هیئت امنا اختیار وقف را ندارد بحث وقف نیز متنفی خواهد شد.

کد خبر 108116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز