مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل معاینه فنی با بیان اینکه استانداردهای جدید آلاینده‌های خودرو به مراکز معاینه فنی ابلاغ شده گفت

در مورد استاندارد آلایندگی خودروهای انژکتوری سختگیری‌ها 100 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با برگزاری سه پروژه جداگانه زیست محیطی که در قالب یک مراسم متمرکز همزمان با آغاز هفته محیط زیست به اجرا درآمد، آغازگر برنامه‌های این هفته در پایتخت بود.

مهندس وحید نوروزی، مدیر عامل ستاد معاینه فنی، با اشاره به عبور مراجعات مراکز معاینه فنی از مرز یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال گذشته، اظهار کرد: در دو ماه و نیم ابتدایی سال جاری این تعداد به 210 هزار دستگاه خودرو رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: از دو سال گذشته مراجعه به مراکز معاینه فنی از روند جهشی برخوردار بوده و اعتماد روز افزون این تعداد شهروند مسئول و آگاه به امکاناتی که مدیریت شهری در اختیار شهروندان قرار داده،‌امیدوار کننده است.

مدیر عامل معاینه فنی با بیان اینکه استانداردهای جدید آلاینده‌های خودرو به مراکز معاینه فنی ابلاغ شده و از جمله در مورد استاندارد آلایندگی خودروهای انژکتوری سختگیری‌ها 100 درصد افزایش پیدا کرده،‌ تصریح کرد: از اول مهر بررسی کیفیت و کارایی مبدل‌های کاتالیستی در دستورکار مراکز معاینه فنی قرار خواهد گرفت.

نوروزی در پایان از ایجاد وحدت رویه بین آزمون‌های معاینه فنی در بین کلان شهرهای کشور و اتخاذ روش‌های سختگیرانه در راستای افزایش ایمنی شهروندان و بهبود کیفیت هوا خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد رویه‌ای واحد، نرم‌افزار جامع معاینه فنی مثمر ثمر خواهد بود.

گشایش نخستین مرکز معاینه فنی خودرو با سرمایه گذاری نمایندگی یکی از شرکت‌های خودروساز، اعطای گواهینامه استاندارد زیست محیطی (ایزو14001) به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و 7 سازمان و شرکت زیرمجموعه این معاونت و راه‌اندازی 5 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مناطق 3، 7، 9، 14 و 17، سه پروژه زیست محیطی بودند که همزمان با هفته محیط زیست مورد بهره برداری قرار گرفتند.

کد خبر 109157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز