همشهری‌آنلاین: رییس اورژانس کشور از تغییر شش برابری مراجعات به اورژانس‌های پیش بیمارستانی به دلیل گرمازدگی در پنج روز اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد

به گزارش ایسنا دکتر غلامرضا معصومی با اشاره به مراجعات سرپایی به پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی در پی تشدید گرمای هوا و ماندگاری آن طی چند روز اخیر، گفت: تغییر رخ داده در مراجعات به اورژانس‌های پیش بیمارستانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیشتر مربوط به استان کرمانشاه است. هر چند کرمانشاه از مناطق نسبتا خنک کشور است اما طی پنج روز اخیر 108 مورد گرمازدگی در این استان گزارش شده، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته در این استان مورد خاصی به دلیل گرمازدگی ثبت نشده است.

رییس اورژانس کشور با تاکید بر آن که عمده مراجعات به اورژانس‌ها به دلیل گرمازدگی، سرپایی بوده و به اعزام به بیمارستان منجر نشده، افزود: طی پنج روز اخیر، 244 مورد مراجعه به اورژانس پیش بیمارستانی به دلیل گرمازدگی ثبت شده است. این مراجعات در مدت مشابه سال گذشته 42 مورد بوده است.

معصومی ادامه داد: همچنین به نظر می‌رسد مراجعات سرپایی به اورژانس‌ها (بیمارستانی و پیش بیمارستانی) به دلیل گرمازدگی حدود 15 تا 30 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی با بیان این که افزایش خاصی در مورد بستری در بیمارستان‌ها به دلیل گرمازدگی گزارش نشده است، گفت: این در حالی است که پیش بینی‌ها برای موارد بستری یا مراجعات به بیمارستان‌ها به دلیل گرمازدگی بیشتر از موارد کنونی بود. تعطیلات اعمال شده در جهت کاهش بروز موارد گرمازدگی و همچنین مسافرت مردم به مناطق خنک‌تر بسیار موثر بود.

به گفته دکتر معصومی، معمولا 97 تا 98 درصد موارد گرمازدگی با رسیدگی‌های عادی مانند مصرف محلول ORS، سرم، انتقال فرد به مکانی خنک و مواردی از این قبیل برطرف می‌شود.

رییس اورژانس کشور به افراد گرمازده توصیه کرد که از مایعات املاح‌دار مانند دوغ، محلول ORS و موادی از این قبیل استفاده کنند و گفت: فرد گرمازده در صورت مشاهده خون در مدفوع اسهالی، دل درد شدید، تهوع و اسهال شدید و اسهال و استفراغ همراه با تب باید سریع به بیمارستان مراجعه کند تا اقدامات درمانی لازم برای وی صورت گیرد.

کد خبر 111384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز