گروه شهری: رئیس شورای شهر تهران گفت: به‌شدت موضوع ابلاغ برداشت مترو از حساب صندوق ذخیره ارزی توسط رئیس‌جمهور را دنبال می‌کنیم تا این موضوع به نتیجه برسد

Metro-Tehran

مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد اظهارات اخیر محمود بهمنی، رئیس‌کل بانک مرکزی در مورد اینکه برداشت از حساب ذخیره ارزی منوط به دستورالعمل دولت است که هنوز ابلاغ نشده، ادامه داد: درواقع بانک مرکزی حیطه اختیارات خود را اعلام کرده است.

این نهاد عنوان کرده که دولت باید برداشت مترو از حساب ذخیره ارزی را به بانک مرکزی ابلاغ کند و با ابلاغ آن توسط مجلس یا قوه قضاییه، امکان برداشت از این حساب وجود ندارد.وی تاکید کرد: باید موضوع پیگیری شود تا دولت برداشت مترو از حساب ذخیره ارزی را به بانک مرکزی ابلاغ کند.رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه اگر همچنان دولت زیر بار ابلاغ این قانون نرود، آیا برداشت مترو از حساب صندوق ذخیره ارزی در این مرحله متوقف می‌ماند؟ گفت: موضوع زیر بار رفتن نیست بلکه مسئله موجود بودن منابع مالی مطرح است که خود دولت از آن اطلاع دارد.

ما هم به‌شدت موضوع را دنبال می‌کنیم تا هرچه سریع‌تر این ابلاغ به نتیجه برسد.وی همچنین در پاسخ به اینکه اگر در نهایت دولت اقدام به ابلاغ این قانون نکرد، تکلیف چیست؟ گفت: خدا نکند که این موضوع متوقف بماند.

به‌تازگی رئیس‌کل بانک مرکزی درباره برداشت 2 میلیارد دلاری از حساب ذخیره ارزی برای توسعه مترو اعلام کرد که مصوبه مجلس باید به دولت و از دولت به این بانک ابلاغ شود و بانک مرکزی هم‌اکنون منتظر اعلام دولت است. سال گذشته نمایندگان مجلس اجازه برداشت 2 میلیارد دلاری مترو از حساب ذخیره ارزی را تصویب کردند و به‌دلیل ابلاغ نشدن این قانون توسط رئیس‌جمهور، اواخر تیرماه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اقدام به ابلاغ آن کرد.

کد خبر 113705

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز