« درصورت تامین واگن می‌توانیم کمتر از 6 ماه ظرفیت مترو را به 4میلیون نفر برسانیم.»

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این مطلب افزود: با ورود بخشی از واگن‌های جدید به ناوگان مترو و همچنین بهره‌برداری از چند ایستگاه دیگر پیش‌بینی می‌شود در مهر ماه میزان جابه‌جایی مسافر با مترو به 2میلیون نفر در روز برسد.

جعفرتشکری هاشمی ادامه داد: درصورتی که ناوگان مورد نیاز مترو تامین شود قادر خواهیم بود که سر فاصله حرکت قطارها را در خط تهران - کرج از 15 دقیقه به 5دقیقه کاهش دهیم و همچنین در خطوط داخلی مترو سر فاصله حرکت قطارها را به 2 دقیقه برسانیم.

معاون شهردار تهران گفت: در حال حاضر به‌دلیل کمبود قطار نمی‌توانیم از تمام ظرفیت خطوط مترو برای خدمات‌رسانی به شهروندان استفاده کنیم و با وجود آنکه روند ساخت و توسعه مترو با شتاب بسیار خوبی به پیش می‌رود نمی‌توان از تمام ظرفیت خطوط استفاده کرد و در ایستگاه‌های تازه به بهره‌برداری رسیده نیز سرفاصله حرکت قطارها بیش از سایر ایستگاه‌هاست.

وی ابراز امیدواری کرد که همزمان با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و افزایش تقاضای سفر با وسایل نقلیه عمومی، دولت حمایت‌های جدی تری از حمل‌ونقل عمومی داشته باشد و ضمن پرداخت بموقع اعتبارات مصوب این بخش، از ورود واگن‌های جدید برای مترو، حمایت‌های لازم صورت گیرد.

به گفته جعفر تشکری هاشمی، نباید اعتباراتی که برای حمل‌ونقل عمومی به تصویب رسیده مانند اعتبار 2 میلیارد دلاری مترو از صندوق ذخیره ارزی نادیده گرفته شود و از دولت انتظار می‌رود برای آنکه مردم به سختی نیفتند و تحت فشار قرار نگیرند با پرداخت اعتبارات مصوب، زمینه توسعه حمل‌ونقل عمومی و رفع مشکلات موجود را فراهم سازد.

کد خبر 116432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز