دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

علی کهن‌نسب: زمانی که قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا انجام شد و باشگاه ذوب‌آهن اصفهان در کنار تیم‌های بزرگی چون بنیاد‌کار ازبکستان، الاتحاد عربستان و الوحده امارات قرار گرفت، اکثر کارشناسان این گروه را دشوارترین گروه در بین چهار باشگاه حاضر ایرانی در رقابت‌ها دانستند

577

و برخی از مطبوعات نیز پیشاپیش برای ذوب‌آهن تیترهایی چون «مرثیه‌ای پیشاپیش» یا «کابوس جوما» و... را منتشر کردند و هیچ شانسی برای شاگردان ابراهیم‌زاده در این رقابت‌ها قایل نشدند.

این در حالی بود که تیم‌هایی چون استقلال و سپاهان به عنوان مدعی قهرمانی رقابت‌ها معرفی می‌شدند. در پایان مرحله گروهی دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و مس کرمان برخلاف همه پیش‌بینی‌ها توانستند از گروه خود صعود کنند و ذوب‌آهنی‌ها که برای دومین بار گام به رقابت‌های آسیایی می‌گذاشتند، مقتدرانه بنیادکار ازبکستان را با هفت بازیکن ملی‌پوش و ریوالدو و ادیلسون، والاتحاد عربستان را با همه افتخارات و بازیکنان ملی‌پوشش شکست دادند تا مهر باطلی بر پیش‌بینی‌ها بزنند. حالا ذوب‌آهن اصفهان این فرصت را دارد تا پس از گذشت 20 سال از کسب آخرین افتخار توسط باشگاه‌های ایرانی در توکیو، پایتخت ژاپن، قهرمان آسیا شود. از روزی که تیم‌های ایرانی در رقابت‌های آسیایی به عنوان قهرمانی دست یافتند بیش از 18 سال می‌گذرد. در سال 1990 میلادی دو تیم استقلال و پرسپولیس به ترتیب قهرمان جام باشگاهی و جام در جام آسیا شدند و پس از آن تنها یک بار سپاهان اصفهان توانست در فصل 2006-2007 تا فینال این رقابت‌ها پیش برود و در نهایت به عنوان نایب قهرمانی دست یابد. اگر ذوب‌آهن اصفهان بتواند عنوان قهرمانی را کسب کند، پرافتخارترین تیم ایران در دو دهه اخیر خواهد بود. البته قهرمانی در توکیو کار چندان ساده‌ای برای این تیم نیست. سئونگنام با 22 گل زده بهترین خط حمله این رقابت‌ها را در اختیار دارد. این تیم از 11 بازی، صاحب 8 پیروزی و 3 شکست شده است.

البته ذوب‌آهن تا این جای رقابت‌ها بهترین تیم حاضر در لیگ قهرمانان آسیا لقب گرفته است. این تیم از 11 بازی صاحب 8 پیروزی، 2 تساوی و فقط یک شکست شده است و با 14 گل زده و 5 گل خورده بهترین خط دفاع رقابت‌ها را به خود اختصاص داده است. در دیدار نهایی تقابل بهترین خط تهاجمی رقابت‌ها با بهترین خط دفاع جام می‌تواند دیدنی باشد.

تیم سئونگنام در نشان باشگاه خود از اسب بالدار که در فرهنگ کره حیوانی افسانه‌ای است، استفاده کرده است. آنها امیدوارند اسب بالدار داستان‌هایشان در توکیو به کمک تیم‌شان بیاید.

به هر حال 22 آبان برای فوتبال ایران می‌تواند روز بزرگی باشد؛ روزی که نماینده فوتبال ایران امیدوار است تمامی آرزوهای تیم کره‌ای را ذوب کند.

کد خبر 120240
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز