همشهری‌آنلاین: طبق جدید ترین بررسی های انجام شده از سوی شورای جهانی سفر و توریسم درلندن، توریسم عراق سریع ترین میزان رشد را با توسعه خطوط هوایی و ظرفیت هتل ها و شرکت موفقیت آمیز این کشور در نمایشگاه جهانی سفر و توریسم لندن در سال 2009 پس از ده سال انزوا از خود نشان داده است.

آثار باستانی عراق

به گزارش CHN، این گزارش که در همکاری با موسسه تحقیقاتی یورومونیتور بین الملل تهیه شده حاکی از آن است که شرکت نمایندگان ارشد عراقی در بازار جهانی سفر به عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت های جهانی در صنایع مسافرتی روند بازتولید صنعت توریسم را در عراق و احیای جایگاه آن را در نقشه توریسم جهانی از سر گرفته است.

بنا به همین گزارش یک سوم پروژه های طراحی شده تقریبا در مرحله پایانی هستند و تعدادی از هتل‌های جدید نیز با هدف تامین تسهیلات مورد نیاز توریسم تجاری و تفریحی در مرحله افتتاح هستند.

همچنین برخی شرکت هاوخطوط هوایی بزرگ بین‌المللی مانند لوفت هانزا و خطوط هوایی اتریش تصمیم به از سرگیری و افزایش فعالیت های پروازی به مقصد عراق هستند.

بنا به همین گزارش مجموع توریست هایی که طی سال گذشته از عراق دیدن کردند بالغ بر 1.3 میلیون توریست برآورد شده است که بخش اعظم ازاین توریست ها را عمدتا ایرانیان تشکیل می دهند که به عنوان توریست مذهبی به عراق سفر می کنند.

به طور کلی تعداد افرادی که با هدف های تجاری به عراق سفر می کنند نیز رو به افزایش است و تجدید حیات برخی فرصت ها و منافع تجاری برای سرمایه گذاران در حوزه خلیج فارس را در پی داشته است که درنتیجه سبب 58 درصد رشد توریسم تجاری عراق در سال گذشته شده است.

آژانس های مسافرتی بین المللی هم نظیر آژانس مسافرتی شرف از کشور امارات و یا تره اینیر از فرانسه هم از اوایل سال جاری دست به ایجاد مراکزی در عراق زده اند درحالی که هتل و اقامتگاه های توریستی سفیر هم با 340 اتاق در کربلا افتتاح شده است.
در عین حال تا سال 2014 نیز قرار است 700 هتل در عراق افتتاح شود. از جمله هتلی متعلق به مجموعه روتانا که نخستین هتل خود را تا قبل از پایان سال جاری در اربیل افتتاح می کند. همچنین هتلی نیز متعلق به مجمموعه روتانا قرار است تا سال 2012 در بغداد احداث شود.

همچنین هتل پنج ستاره پارک دیوان اربیل و هتل رویال پارک نیز تا سال 2011 در اربیل افتتاح خواهد شد.

«فیونا جفری» مدیر بازار جهانی سفر در همین زمینه گفت:«تصمیم مقامات عراقی به اعزام نمایندگانی به بازار جهانی سفر در سال گذشته برای احیا و تجدید حیات مقاصد توریستی عراق اقدام بسیار به جا و به موقعی بود. این کشور درواقع موفق شده بود که مجموعه متنوع تاریخی و فرهنگی و تجربه های منحصر بفرد، متنوع و هیجان انگیزی را در این بازار عرضه کند.»

کشور عراق که درسال 2010 نیز در این بازار جهانی شرکت کرده در جستجوی سرمایه گذاری در صنعت توریسم است ا با استفاده از فرصت های بزرگ سرمایه گذاری بتواند به عنوان یک قطب پر رونق توریسم در آینده مطرح شود.

«کارولین برمنر» مدیر بخش تحقیقات سفر و توریسم یورومونیتور بین المللی نیز در هیمن زمینه می‌گوید: آینده توریسم عراق با توجه به رشد بازار تقاضا در زمینه سفرهای تجاری چشم انداز روشنی دارد. برخی از 700 واحدهای اقامتگاهی توریستی عراق انتظار می رود تا چهار سال آینده در شمار بزرگ ترین نام های بازار جهانی توریسم جای گیرند.

کد خبر 120452
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز