همشهری آنلاین: رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: ارزش بورس تهران قبل از تصویب قانون بازار اوراق بهادار در سال 84 حدود 32 هزار میلیارد تومان بود که امروز به 94 هزار میلیارد تومان رسیده است.

بورس

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ علی صالح آبادی امروز در همایش بازار سرمایه در ایران 1404 گفت: حدود 9 هزار میلیارد تومان نیز ارزش فرابورس است و مجموع ارزش کنونی بورس تهران و فرابورس به 103 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی افزود: ارزش معاملات بورس تهران در سال 84 حدود پنج هزار میلیارد تومان بود اما ارزش معاملات بورس و فرابورس به 24 هزار میلیارد تومان رسیده است.

سخنگوی سازمان بورس گفت: این در حالی است که از سال 1384 هیچ شعبه ای در بازار سرمایه ایجاد نشده بلکه معاملات الکترونیکی افزایش یافته است.

صالح آبادی درباره معاملات بورس کالای ایران اظهار داشت: ارزش معاملات این بورس در سال 1384 حدود 2400 میلیارد تمام بود که در سال جاری به 10 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی گفت: حجم معاملات رینگ کشاورزی از 44 میلیارد تومان در سال گذشته به حدود 400 میلیارد تومان در سال 89 رسیده است.

سخنگوی سازمان بورس با بیان اینکه بر اساس قانون بهره وری بخش کشاورزی؛ دولت به جای سیاست خرید تضمینی، سیاست قیمت تضمینی را انجام خواهد داد که این موضوع می تواند به اجرای اصل 44 قانون اساسی کمک کند.

صالح آبادی با بیان اینکه در حوزه فرابورس، نوآوری های زیادی انجام شده است، گفت: پذیره نویسی شرکت های در شرف تاسیس، امکان مزایده سهام دولتی و گواهی سپرده در این بازار انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: شرایطی در بازار فرابورس فراهم خواهد شد تا صاحبان ایده های نو بتوانند منابع مالی لازم را برای اجرای طرح‌های خود به دست آورند.

کد خبر 126134
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز