گروه شهری: مدیرکل حریم شهرداری تهران، مدیریت چندگانه را از مشکلات جدی در زمینه مدیریت و ساماندهی حریم تهران دانست و گفت:

در حاشیه شهر تهران جمعیت زیادی در حال جذب است و این اتفاق در آینده موجب می‌شود تا سربار این جمعیت به سمت تهران سرریز شود و خواهان امکانات باشد.سید صباح الدین متقی با اشاره به موضوع اسکان‌های غیررسمی و توجه به آن در تهیه طرح جامع تهران گفت: باید دید که آیا در طرح جامع جدید تهران این موضوع مورد توجه قرار گرفته و آیا بررسی شده است که پشت دیوار شهر تهران چه بار جمعیتی وجود دارد و باید چه اقداماتی را انجام داد.

وی با بیان اینکه شاهد آن هستیم که برخی روستاها به شهر تبدیل می‌شوند و حاشیه نشینی در تهران رو به افزایش است، افزود: در حاشیه شهر تهران جمعیت زیادی در حال جذب است. باید برنامه‌ریزی داشت و حتی انگیزه‌هایی را ایجاد کرد تا مانع مهاجرت افراد از شهر و روستاها به حاشیه‌های کلانشهرها و پایتخت شد. متقی تصریح کرد: مدیریت چندگانه از مشکلات حریم تهران است، باید علت‌ها را بررسی کرد و با همکاری یکدیگر وضعیت به‌وجود آمده را مدیریت کرد.

وی با اشاره به اقدامات مثبت شهرداری تهران درخصوص موضوع حریم گفت: مالکیت حریم براساس قانون برعهده حاکمیت است اما تعدد مالکیت زیاد است و از این‌رو به متولیان بحث پیشنهاد دادیم تا موضوع حاکمیت را به لحاظ مدیریت بر حریم یکی کنند. وی افزود: براساس قانون تبصره 99، 100 و 101 نظارت و کنترل بر عهده شهرداری‌هاست و شهرداری نیز تنها مجاز به جلوگیری در بحث ساخت وساز است. متقی با تاکید بر اینکه تهران پایتخت است و باید شرایط متناسب با پایتخت را برای آن درنظر گرفت، گفت: ضوابط تهران نباید با ضوابط سایر کلانشهرها یکسان باشد.

کد خبر 127878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز