نیویورک: گروهی از محققان در حال آزمایش‌ ربات‌های کوچکی هستند که می‌توانند ماهی‌ها و موجودات دریایی دیگر را از منطقه خطر فراری دهند.

ماهی رباتیک

  این ربات‌های کوچک در نظر اول شاید باعث خنده برخی‌ شوند اما با ورود به آب عملکرد آنها همه را شگفت زده می‌کند. این ربات‌ها طوری ساخته شده‌اند که پس از ورود به آب، ماهی‌‌ها، آنها را سردسته خود فرض می‌کنند و به دنبال آنها که از راه دور کنترل می‌شوند، به حرکت در می‌آیند. در مواقعی که محیط آب سمی شده است و کارشناسان محیط زیست قصد انتقال موجودات دریایی را دارند این ربات‌ها کارایی فراوانی خواهند داشت. این گروه تحقیقاتی در دانشگاه پلی‌تکنیک نیویورک امیدوار هستند که ماهی‌نماهای کوچک به زودی از آزمایش‌های خود سربلند بیرون بیایند.

100 پوند برای ویولن 1/2میلیون پوندی

لندن: مقام‌های قضایی انگلیس می‌گویند سارقان ویولنی گران‌قیمت، قصد فروش آن‌را به مبلغ ناچیز 100پوند داشته‌اند. چندوقت پیش گروهی از سارقان، این ویولن را که ارزش آن بیش از 1/2میلیون پوند تخمین زده می‌شود در ایستگاه راه‌آهن لندن از یک‌نوازنده سرقت کردند. هرچند ماموران پلیس پس از مدتی توانستند سارق اصلی ویولن را به‌همراه 2 همدست نوجوانش دستگیر کنند اما هنوز اثری از این ساز کم نظیر به‌دست نیامده است. تحقیقات پلیس نشان می‌دهد که سارقان یک‌بار حتی حاضر شده‌اند که این ویولن را به قیمت 100 پوند بفروشند اما خریدار حاضر به قبول این معامله نشده است. به همین خاطر هنوز جایزه 15هزار پوندی شرکت بیمه برای کسی که اطلاعاتی درباره این ویولن بدهد، پابرجاست.

شارژ بی‌سیم خودروی برقی

ژنو: شرکت رولز رویس با رونمایی از خودروی لوکس برقی خود در نمایشگاه خودروی ژنو این روزها حسابی نظرها را به خود جلب کرده است. فانتوم رولز رویس آخرین مدل ساخته این شرکت خودروسازی انگلیسی است که شاید خیلی‌ها فکر نمی‌کردند روزی به ساخت خودروی الکتریک روی بیاورد. قیمت خودروی برقی این شرکت که سابقه طولانی در تولید خودروهای گران‌قیمت دارد حدود یک‌میلیون پوندتخمین زده شده است. خصوصیت جالب باتری 640کیلوگرمی فانتوم این است که با قرار گرفتن خودرو روی یک کیت مخصوص در پارکینگ می‌تواند به صورت بی‌سیم شارژ شود. مسئولان این شرکت می‌گویند این خودرو می‌تواند مناسب آدم‌های پولداری باشد که به حفظ محیط زیست اهمیت می‌دهند.

خدمت سربازی 10هزار کبوتر در چین

پکن: مقام‌های ارتش چین اعلام کرده‌اند که در حال آموزش تخصصی 10هزار کبوتر هستند تا در مواقع ضروری به خدمت گرفته شوند. تلویزیون دولتی چین اعلام کرده است که مقام‌های ارشد نظامی این کشور عقیده دارند که در زمان از کار افتادن سیستم‌های ارتباطی مرسوم، این پرنده‌ها می‌توانند نقشی حیاتی به‌ویژه برای ارسال پیام داشته باشند. چن چناتو، افسر مسئول یگان آموزش پرنده‌ها در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد که بر خلاف تصور برخی، پرنده‌ها هنوز هم در جنگ‌های مدرن می‌توانند در فواصل دور و نزدیک کارایی بسیار زیادی داشته باشند. به گفته وی، تجربه نشان داده است در زمانی که ارتباط مخابراتی واحدهای نظامی در جنگ الکترونیک مختل می‌شود، کبوترها می‌توانند نتیجه درگیری را عوض کنند.

کد خبر 129714

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز