تیم ملی امید امروز در بیشکک شانس صعودش را مقابل تیم امید قرقیزستان امتحان می‌کند.

فوتبال

 بازی رفت 2تیم در تهران در حالی با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید که مهاجمان تیم امید فرصت‌های زیادی را برای زدن گل‌های بیشتر هدر دادند و همین برتری خفیف، حساسیت این بازی را بیشتر کرده است.

علاوه بر نتیجه بازی رفت که تضمینی برای صعود به دور بعد نیست، شرایط تیم امید هم نگرانی را بیشتر می‌کند. این تیم کارش را با غلامحسین پیروانی شروع کرد و قرار بود از بازی‌های آسیایی گوانجو به‌عنوان فرصتی برای تدارک استفاده کند ولی تیم امید با وجود در اختیار داشتن بازیکنان بزرگسال در گوانجو نتیجه نگرفت تا پیروانی مجبور به استعفا شود. بعد از آن قرار بود تیم امید تحت نظر کارلوس کرش و مربی انتخابی او هدایت شود ولی پس از پاسخ منفی مربی پرتغالی، یک بار دیگر سرنوشت این تیم در ابهام قرار گرفت.

بدین‌ترتیب هومن افاضلی که گزینه انتخابی فدراسیون برای هدایت موقت تیم امید بود، ماموریت پیدا کرد مقابل قرقیزستان روی نیمکت بنشیند. البته این بلاتکلیفی تنها به کادر فنی تیم محدود نمی‌شد و وضعیت حضور بازیکنان لیگ در تمرینات و مشکل خروج از کشور بازیکنان هم، جزء دردسرهای دائم تیم امید بود. در همین سفر به بیشکک حسین ابراهیمی و بختیار رحمانی نتوانستند تیم را همراهی کنند، درحالی‌که مهاجم فولاد جزو بازیکنان اصلی تیم و زننده تک گل بازی رفت محسوب می‌شود.

رحمانی درباره غیبتش در این بازی حساس گفت: «از اینکه نتوانستم در این بازی با تیم امید باشم خیلی ناراحتم. من از زمان بازی‌های گوانجو مشکل نظام‌وظیفه داشتم اما تاکنون هیچ اقدامی در رفع آن صورت نگرفته است. تازه روز قبل از پرواز یادشان افتاد که من مشکل خروجی دارم ولی خیلی دیر بود و نمی‌شد کاری کرد.» افاضلی اما در این بازی می‌تواند روی کریم انصاری فرد و احسان حاج صفی حساب کند. او در بازی رفت این دو بازیکن ملی‌پوش را به‌دلیل اینکه در تمرینات تیم شرکت نکردند‌ دعوت نکرد و حتی گفت که از آنها در بازی برگشت هم استفاده نمی‌کند ولی با توجه به شرایط حساس تیم که حالا خطر حذف زودهنگام احساس می‌کند، از تصمیمش صرف‌نظر کرده است.

روحیه پیروزی

با وجود این مشکلات، مربیان و بازیکنان تیم امید در مصاحبه‌های مختلف، تاکید داشتند که این تیم توان شکست امید قرقیزستان در بیشکک را دارد. آنها عقیده داشتند که تیم میزبان با توجه به شکست بازی رفت مجبور است حمله کند و همین فضای مناسبی را در اختیار بازیکنان تیم امید قرار می‌دهد؛ درست بر خلاف بازی رفت در ورزشگاه آزادی که قرقیزها بازی را بسته بودند. هومن افاضلی هم روز گذشته یک بار دیگر تاکید کرد که بازیکنان تیم با هدف پیروزی به زمین می‌روند:« سعی خواهیم کرد با ارائه یک بازی زیبا، پیروز این مسابقه مهم و سرنوشت ساز باشیم.

اعضای تیم ملی با روحیه پیروزی به این کشور آمده‌اند و ما آنها را به خاطر این روحیه جنگندگی تشویق می‌کنیم.» او درباره شرایط اسکان و تمرین تیم در بیشکک اضافه کرد:« مسئولان قرقیزستانی شرایط خوبی را برای ما فراهم کرده‌اند. از روز اول که وارد بیشکک شدیم تمرینات خود را در استادیوم شهرک کنت در 15 کیلومتری پایتخت برگزار کردیم که زمین چمن آن مصنوعی بود و آخرین تمرین قبل از بازی را هم در استادیوم مرکزی بیشکک انجام دادیم.» افاضلی درباره بازیکنان کلیدی تیمش گفت:
« برای بازی با قرقیزستان 22 بازیکن را به همراه خود آورده‌ایم که علی عسگر، آرش افشین و چند تن دیگر از آنها از اعضای تیم ملی هستند. تعداد زیادی از علاقه‌مندان فوتبال در روز بازی به استادیوم خواهند آمد و ما نیز تلاش خواهیم کرد بازی زیبایی را در مقابل انبوه علاقه‌مندان قرقیز‌ به نمایش بگذاریم.»

سرپرست تیم امید هم خبر داد که هوای بیشکک این روزها خوب است و گفت:« برخلاف پیش‌بینی‌ها گرمای هوای بیشکک در این فصل سال همه را غافلگیر کرده به‌طوری که بازیکنان امید از بابت گرمای هوا کلافه شد‌ه‌اند و حتی نمی‌خواهند از گرمکن‌های خود استفاده کنند.» این بازی ساعت 15 امروز به وقت محلی، یعنی ساعت 12:30 به وقت تهران شروع می‌شود و قرار است شبکه 3 آن را به‌طور زنده پخش کند.

کد خبر 130076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز