همشهری آنلاین: دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه اکنون حدود 300 محکوم مواد مخدر داریم که به اعدام محکوم شده‌اند، گفت: در میان محکومان، قاچاقچیان بزرگ کمتر مشاهده می‌شوند.

 به گزارش ایسنا، دکتر عباس جعفری دولت‌آبادی طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه سرپرستان دادگاه و دادسرای انقلاب اظهار کرد: امروز یکی از دغدغه‌های مهم ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی مربوط به اعتیاد است. براساس تحقیقات صورت گرفته حضور معتادان در سطح شهر و دسترسی آنها به مواد مخدر از دغدغه‌های مهم مردم به‌شمار می‌رود و موجب شده گلایه‌هایی نیز از سوی مردم طرح شود.

 وی با تاکید بر اینکه این دغدغه باید از سوی مسئولان مملکتی پاس داشته شود، ادامه داد: در یک نمونه در حادثه‌ای در آذربایجان شرقی یک معتاد اعضای خانواده‌اش را به آتش کشید. ما نمی‌توانیم در برابر اعتیاد و معتادان سکوت کنیم و از پلیس این انتظار وجود دارد که نسبت به جمع‌آوری معتادان اقدام کند. اشکال کنونی ما در این راستا فقدان اردوگاه و کمپ برای نگهداری معتادان است.

 دادستان تهران افزود: براساس قانون باید کمپ‌هایی برای نگهداری معتادان تاسیس شود و معتادان به آنجا منتقل شوند. امیدواریم اجرای این قانون توام با اقداماتی ایجابی باشد. اگر می‌خواهیم در حوزه مبارزه با مواد مخدر جدی باشیم، دولت باید در خصوص کمپ‌ و اردوگاه‌ها ورود جدی‌تری داشته باشد.

 جعفری‌دولت‌آبادی با اشاره به موضوع مواد روان‌گردان صنعتی تاکید کرد: هنوز احکام جدی‌ای در خصوص مواد روان‌گردان صنعتی اجرا نشده و به طور طبیعی پلیس و مردم انتظار دارند که دادسرا و دادگاه انقلاب در این زمینه سرعت عمل بیشتری به خرج دهد. این در حالی است که دستگیری‌های صورت گرفته در خصوص مواد روان‌گردان بیش از حد انتظار بوده است.

 وی خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه باید بزرگترین ناامنی متوجه اموال قاچاقچیان شود و فلج کردن مبادی مالی قاچاقچیان از اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. البته نباید اقدامات پیشگیرانه را از نظر دور داشت و متاسفانه اکنون اقدامات پیشگیرانه در حوزه مواد مخدر رنگ باخته است.

 دادستان تهران با اعلام آمادگی دستگاه قضایی برای پیشگیری در امر مبارزه با مواد مخدر گفت: اکنون حدود 300 محکوم مواد مخدری داریم که به اعدام محکوم شده‌اند اما در میان آنها قاچاقچیان بزرگ کمتر به چشم می‌خورند.

 جعفری دولت‌آبادی با اشاره به عملکرد دادسرا و دادگاه انقلاب گفت: پس از جریان فتنه 88 تصمیم گرفته شد که دادسرای مواد مخدر و دادسرای انقلاب از یکدیگر تفکیک شوند. در حال حاضر در دادسرای ناحیه 20 پرونده‌های قاچاق کالا نیز مورد رسیدگی قرار می‌گیرد که باید به تدریج این موضوع را نیز از دادسرای ناحیه 20 خارج کنیم. علت این امر نیز این است که در حوزه مواد مخدر باید قضات مجرب تربیت شوند.

 وی گفت: در جریان فتنه دادسرا و دادگاه انقلاب به خوبی عمل کرد و امروز قضاتی که در دادسرای شهید مقدس هستند از تجارب بسیار خوبی برخوردارند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به اجرای احکام پرونده‌های مواد مخدر نیز خاطرنشان کرد: از تمام پرونده‌های مواد مخدر در تهران، گزارش تهیه و اولویت‌بندی شده و تا این لحظه از 250 پرونده که منجر به اعدام و حبس ابد شده گزارش تهیه کرده‌ایم. ان‌شاالله به تدریج این گزارشات عملی خواهد شد.

کد خبر 136383
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز