همشهری آنلاین: وزیر دادگستری مصر فاش کرد که رژیم صهیونیستی در تلاش برای خارج ساختن 'حسنی مبارک' رییس جمهور مخلوع مصر از این کشور برآمد.

به گزارش ایرنا، 'محمد عبدالعزیز الجندی' وزیر دادگستری مصر در گفت‌وگو با روزنامه‌ 'الوفد' چاپ مصر با افشای این طرح رژیم صهیونیستی گفت که 'اسرائیل' در صدد آشوب افکنی در مصر است.

وی بدون اشاره به جزییات بیشتر در این خصوص، گفت که ‌میانجیگری مصر در آشتی ملی فلسطینی‌ها، تل آویو را نگران کرده است از همین رو در تلاش برای نابودی انقلاب مصر است.

این رژیم اکنون می کوشد با استفاده از اراذل و اوباش جامعه مصر را به سمت نابودی و بی‌ثباتی سوق دهد.

وی در توضیح این مطلب افزود، این اراذل با پول‌هایی که از تل‌آویو می‌گیرند در تلاش برای ایجاد ناامنی در مصر هستند.

الجندی، با رد هرگونه سستی و کوتاهی در محاکمه‌ی مسئولان نظام سابق گفت که تدابیر لازم به شکل فوری اتخاذ شده است و زندان بودن حسنی مبارک و دو پسرش گویای همین امر است.

وی با تاکید بر رعایت مسائل امنیتی گفت که اعضای حزب ملی خواهان فراری دادن مبارک از کشور هستند.

الوفد در بخش دیگری از این خبر نوشت: فرید الدیب‌، وکیل مبارک با ادعای اینکه ثروت مبارک از یک میلیون دلار تجاوز نمی‌کند، اتهام جمع‌آوری ثروت از راه غیرقانونی و کشتار معترضان در جریان انقلاب مصر را رد کرده و گفت که مبارک که تصور چنین اتهاماتی را هم نمی کرد اکنون ناراحت است.

به گفته الدیب، مبارک حتی یک دلار هم در خارج از کشور ندارد.

وی با اشاره به ضعف جسمانی مبارک و نیاز به کمک دیگران در کارهای شخصی گفت که وی از مشکلات خطرناک قلبی رنج می‌برد و به دستور پزشکان به منظور جلوگیری از وخیم تر شدن وضعیت روحی، تلویزیون نگاه نمی‌کند.

وی گفت که مبارک کم حرف شده است و احساسات خود را پنهان می‌کند.

کد خبر 136498
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز