همشهری آنلاین: ربکا بروکز مدیر عامل شرکت رسانه‌ای نیوز اینترنشنال همزمان با ادامه پیامدهای رسوایی شنود مکالمات شهروندان انگلیسی از سوی رسانه های رابرت مرداک روز جمعه استعفا کرد.

مدیر عامل شرکت نیوز اینترنشنال متعلق به راپرت مورداک مجبور به استعفا شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، ویراستار سابق روزنامه نیوز آو د ورلد در بیانیه‌ای اعلام کرد: با ارائه استعفای خود می‌توانم آزاد باشم و همکاری کامل را با تحقیق‌های فعلی و آتی در خصوص شنود مکالمات شهروندان انگلیس داشته باشم.

more  نقض حریم خصوصی و اخلاق روزنامه‌نگاری در انگلیس

شخصیت‌های سیاسی و احزاب مختلف انگلیس ضمن استقبال از استعفای "ربکا بروکز" نیز اعلام کردند وی باید پیشتر از این سمت کناره‌گیری می‌کرد.

این خبر درحالی منتشر می‌شود که راپرت مرداک (Rupert Murdoch)، جیمز مرداک رئیس و مدیر اجرایی شرکت رسانه‌ای نیوز کورپوریشن (نیوز اینترنشنال ) و ربکا بروکز باید ساعت 2:30 دقیقه بعد از ظهر روز سه شنبه 19 جولای (28 تیر ماه) مقابل کمیته تحقیق پارلمان انگلیس حاضر شوند.

نیوز اینترنشنال یک کمپانی بزرگ رسانه‌ای متعلق به مرداک است که نشریات "سان"، "تایمز"، "ساندی تایمز" و "نیوز آو د ورلد" (news of the world) را در بر می‌گیرد.

این کمپانی توسط راپرت مرداک سهامدار اصلی شرکت نیوز کورپوریشن اداره می‌شود. وی اخیرا نیز درپی آن بود که شبکه ماهواره‌ بی اسکای بی را تصاحب کند.

کد خبر 140398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز