چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رسوایی که با شنود تلفنی مردم از سوی نشریه بریتانیایی نیوز آو د ورلد (News of the World) متعلق به روپرت مرداک غول رسانه‌ای انگلیس آغاز شد، باعث ایجاد شکاف در دولت ائتلافی بریتانیا بر سر وزیر فرهنگ شده است.

British leadership

British leadership

به گزارش همشهری‌آنلاین نیوز آو د ورلد یک هفته نامه انگلیسی بود که پرفروش‌ترین هفته نامه عامه پسند روز یکشنبه در بریتانیا به حساب می‌آمد و پس از رسوایی شنود از انتشار بازماند.

more  انتشار  نیوز آو د ورلد پر فروش‌ترین هفته‌نامه انگلیس متوقف شد

اگر می‌خواهید سابقه ماجرای وزیر فرهنگ انگلیس را دنبال کنید بر روی این خبر کلیک کنید: فشارها بر وزیر فرهنگ بریتانیا برای استعفا افزایش یافت

در هر حال حالاحزب لیبرال دموکرات (نیک کلگ)، که شریک کوچکتر در دولت است اعلام کرده که به جای این که به نفع او و حزب محافظه کار رای بدهد جلسه رای گیری درباره وزیر فرهنگ دولت را ترک می‌کند. از طرف دیگر حزب کارگر هم به دنبال تصویب طرح تحقیق درباره جرمی هانت(Jeremy Hunt) وزیر فرهنگ بریتانیا است.

more  آشنایی با احزاب سیاسی و پارلمان بریتانیا

به گزارش یورونیوز،آقای هانت متهم است که در جریان تلاش شرکت تحت مدیریت روپرت مرداک برای خرید شرکت رسانه‌ای بی اسکای بی جانبدارانه رفتار کرده است.

more

 ماجراهای آقای مرداک

more

  عکس / چهره به چهره با یک غول رسانه‌ای

more  حضور مرداک در کمیسیون تحقیق رسوایی شنود تلفنی در انگلیس

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا تلاش کرد موضوع اختلاف بین دو حزب تشکیل دهنده دولت را خفیف جلوه دهد و گفت: «موضوع بحث ما در اینجا ارتباط بین سیاستمداران محافظه کار و البته سیاستمداران حزب کارگر در جریان بیست سال گذشته با شرکت نیوز کورپوریشن و نیوز اینترنشنال است. منصفانه اگر صحبت کنیم، لیبرال دموکرات‌ها چنین رابطه‌ای نداشتند و موضعگیری امروز آنها بیانگر همین نکته است.»

ترکیب اعضای پارلمان به گونه‌ای است که حتی درصورت عدم حمایت لیبرال دموکراتها از محافظه کاران، طرح حزب کارگر علیه وزیر فرهنگ رای کافی را نمی‌آورد.

who is who

ربکا بروکس، مدیر عامل سابق شرکت نیوز اینترنشنال روز چهارشنبه در دادگاه حاضر شد تا درباره اتهاماتش پاسخ دهد.

خانم بروکس که متهم شده است در دوران مدیریتش از اجرای عدالت جلوگیری کرده بود به قید وثیقه آزاد شد و جلسه دادگاه را به همراه همسرش ترک کرد.

کد خبر 174054
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز