جمعه ۳۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: امریکا به درخواست ناتو، در پی ارسال هواپیماهای بدون سرنشین پریدیتور و دیگر انواع هواپیماهای شناسایی به جنگ لیبی است.

drone

لس آنجلس تایمز روز پنج شنبه (30 تیر، 21 جولای) گزارش داد، یکی از مقامات ارشد پنتاگون که خواست نامش فاش نشود، گفت، وزارت دفاع امریکا به دنبال ارسال هواپیماهای بدون سرنشین بیشتر به لیبی است.

یکی از مقامات ارشد ناتو گفت، این سازمان از پنتاگون خواسته است تا هواپیماهای بدون سرنشین بیشتری روانه جنگ لیبی کند.

وی گفت، از آن جایی که رژیم لیبی تا حد زیادی از تاسیسات غیرنظامی استفاده می‌کند، پیدا کردن اهداف برای ناتو در لیبی دشوار شده است.

به گفته مقامات پنتاگون، برخی از مقامات و فرماندهان نظامی امریکایی با این پیشنهاد مخالف هستند و معتقدند که وزارت دفاع این کشور مجبور به خروج شماری از هواپیماهای بدون سرنشین از افغانستان و عراق خواهد بود.

وی افزود، دلیل این مخالفت این است که هم اکنون همه هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی در مناطق دیگر هستند.

این مسأله نشانه ای است از تغییر اساسی در استراتژی امریکا در لیبی از زمان روی کار آمدن لئون پانتا که از اوایل این ماه وزارت دفاع امریکا را به عهده گرفته است.

رابرت گیتس وزیر دفاع پیشین امریکا از کشورهای اروپایی خواسته بود تا سهم بیشتری در عملیات نظامی لیبی داشته باشند. اگرچه پانتا گفته است، پیروزی در جنگ لیبی یکی از مهمترین اولویت‌هایش به شمار می‌آید.

هواپیماهای بدون سرنشین می‌توانند زمان بیشتری پرواز کنند و تصاویر ویدئویی زنده و اطلاعات مورد نیاز را به مرکز فرماندهی در پایگاه ها ارسال کنند. این هواپیماها همچنین قادر به شلیک موشک های هوا به زمین هستند.

این مقام امریکایی افزود، واشنگتن ممکن است پس از به رسمیت شناختن شورای ملی انتقالی، سازمان مخالفان لیبی، تجهیزات نظامی بیشتری روانه این کشور کند.

وی در پایان گفت: "اکنون با به رسمیت شناختن شورای انتقالی لیبی، موضوع کمک نظامی به مخالفان این کشور بار دیگر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت."

 

کد خبر 140915

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز