مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

گروه شهری: با آغاز ماه مبارک رمضان فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و خدماتی شهرداری تهران نیز افزایش می‌یابد و پایتخت آماده حلول ماه میهمانی خدا می‌شود.

شهر

در همین ارتباط سخنگوی شهرداری تهران با ذکرویژه برنامه‌های ماه رمضان تصریح کرد: تاکنون که 4ماه از سال می‌گذرد، هنوز قانون ارائه تسهیلات ارزی به‌متروی تهران محقق نشده است.سید محمد هادی ایازی با اشاره به‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان شهرداری تهران گفت: این برنامه‌ها با محوریت قرآن کریم و تشویق مردم به‌تلاوت قرآن با رویکرد گسترش برنامه‌ها در محله‌ها و مناطق به‌اجرا در می‌آید. او افزود: ترویج روح معنویت در شهر، ایجاد شور و نشاط در ماه نور و مخاطب قرار دادن خانواده‌ها در این برنامه‌ها از دیگر رویکردهای شهرداری تهران در این ماه مبارک است.

او برگزاری برنامه‌ بر آستان جانان در 23 بوستان شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را از برنامه‌های شهرداری تهران در این ماه برشمرد و گفت: در این برنامه‌ها استیج‌ها و غرفه‌های فرهنگی و هنری پیش و پس از افطار برپا می‌شود.معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار کرد: ویژه‌برنامه شب‌های رمضان در بوستان ولایت، برگزاری مسابقه رازهای آسمانی و محله آسمانی در محله‌ها از دیگر برنامه‌هاست.

ایازی افزود: همچنین اداره کل فرهنگی، محفل انس با قران کریم را در 220 محله تهران با عنوان پنجره‌های آسمانی و تور نیایش - که به‌تور گردشگری ویژه اماکن و محافل مذهبی تهران اختصاص دارد- برپا می‌کند. او به برگزاری برنامه شب‌های شیدایی در محل باغ موزه دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: همچنین آموزش و قرائت قرآن‌کریم در مسجد خرمشهر، خواندن ادعیه بر سر مزار شهدای گمنام و اجرای برنامه‌های فرهنگی در کنار دریاچه هورالعظیم و برپایی خیابان هنر و برپایی سفره افطار اقوام مختلف ایرانی در ضلع جنوبی باغ موزه از دیگر برنامه‌های شب‌های شیدایی است.

معاون شهردار تهران به‌‌برگزاری محافل ادبی با موضوع جایگاه شعر، نیایش و ادعیه در ادبیات با حضور ادبا، شعرا و صاحب‌نظران از 3 تا 12 ماه رمضان در خانه هنرمندان اشاره کرد و گفت: در برج میلاد هم برنامه شب‌های میهمانی خدا برگزار و سفره افطار کشورهای اسلامی پهن می‌شود.

فروش ویژه ماه مبارک رمضان آغاز شد

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند با بیان اینکه از 2روز گذشته، فروش فوق‌العاده فروشگاه‌های شهروند آغاز شده است، گفت: در ماه مبارک رمضان، مجموعه کالاهای خوراکی فروشگاه‌های شهروند 5 تا 25 درصد تخفیف دارند. قدرت گودرزی با اشاره به اینکه از یک ماه گذشته برنامه ماه رمضان تنظیم و با تامین‌کننده‌های مواد‌غذایی جلساتی در این‌باره برگزار شده است، اظهار کرد: کالاهای خوراکی فروشگاه شهروند در ماه مبارک رمضان از تخفیف ویژه برخوردار است که از جمله آنها می‌توان به خواربار و حبوبات، سبزیجات تازه، منجمد و خشک، رشته آش، چای، خرما، ماکارونی، عسل، گردو، نبات و فراورده‌های لبنی و پروتئینی اشاره کرد.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند همچنین اضافه کرد: هنگام افطار نیز انواع سوپ، آش، چای و قهوه، آبمیوه شیر و کیک در مقابل فروشگاه‌های شهروند به‌طور رایگان به مردم روزه‌دار ارائه می‌شود.
گودرزی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته، قیمت اقلام خوراکی در ماه رمضان گران می‌شد، گفت: فروشگاه شهروند از سال گذشته با تخفیفی که بر اقلام خوراکی تخصیص داده، سبب شد که برای نخستین‌بار در کشور قیمت مواد غذایی در ماه مبارک ارزان‌تر شود و امسال نیز با حفظ کیفیت بالای کالاهای خوراکی، قیمت آنها همچنان ارزان‌تر ارائه می‌شود.

کاهش یک ساعته اجرای طرح «زوج و فرد»

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ هم از کاهش یک ساعته اجرای محدوده «زوج و فرد» در پایتخت خبر داد. سردار حسین رحیمی روز گذشته، با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان تاکید کرد: در جهت رفاه حال روزه‌داران و توزیع بار ترافیک عصرگاهی طرح زوج و فرد در پایتخت از ساعت 19 با یک ساعت کاهش به ساعت 18 تغییر می‌کند. وی درخصوص زمان اجرای «طرح ترافیک» در محدوده مرکزی شهر در ماه مبارک رمضان نیز، گفت: در این خصوص هیچ تغییری صورت نگرفته و همچنان این محدوده از ساعت 6:30 تا 17 تحت کنترل پلیس و دوربین‌های ثبت تخلف خواهد بود.

برنامه‌های زیباسازی در رمضان

همچنین سازمان زیباسازی شهر تهران به‌منظور استقبال شایسته از ماه مبارک رمضان درباره اجرای طرح بهسازی و زیباسازی مساجد و فضاهای شهری به ادارات زیباسازی مناطق 22 گانه شهرداری تهران دستورالعمل ویژه برنامه‌ها را ارائه کرد.این ویژه برنامه‌ها شامل 5 بخش ویژه آغاز ماه مبارک رمضان، میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، لیالی قدر، روز قدس و عید سعید فطر است.

کد خبر 141848
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز